Áno, je to vtip 

Sociálna sieť Facebook testuje nový spôsob označovania „fake“ článkov zo satirických portálov ako The Onion. Pred týmito vtipnými správami s nepravými informáciami by sa zobrazilo označenie “[Satire]", aby používatelia vopred pochopili, že informácie sú myslené humorne, píše Mashable. Podľa Facebooku si túto funkciu vraj vyžiadali niektorí používatelia Facebooku. Podľa screenshotu, ktorý si všimol web Ars Technica, sa označenie objavilo pri súvisiacich článkoch a až po tom, čo používatelia klikli na link a neskôr sa vrátili do news feedu. Nová funkcia je skvelou správou pre všetkých milovníkov dobrého humoru, ktorí si vtip najviac vychutnajú vtedy, keď sú naň vopred upozornení a niekto im ho ešte aj vysvetlí. [Satire]

Breaking news ako ukazovateľ kvality

Kedy sa prejaví skutočná kvalita redakcie? V „krízových“ situáciách, akými sú takzvané breaking news. Dobrá redakcia vtedy okamžite dokáže vytvoriť plán ďalšieho postupu, funguje, aj keď je šéf na dovolenke, dokáže sa spoľahnúť na svoj hardvér a namiesto pokrývania toho, „čo“ sa stalo, hľadá odpovede aj na otázku „prečo“ a „čo bude ďalej“. Prečítajte si pekný článok o kvalitnej redakčnej práci pri aktuálnych udalostiach na Poynter.org.

Kúp si to!

Server Digiday si na internetovej stránke denníka Washington Post všimol zaujímavú funkciu – v článku spomínajúcom knihu Roalda Dahla sa objavil button Buy it now. Ide o užšie prepojenie s internetovým obchodom Amazon, ktorého šéf Jeff Bezos kúpil Post v minulom roku? Nie. Podľa hovorkyne bola funkcia dostupná na webe už niekoľko rokov, no po zavedení nového formátu textov sa omylom tlačidlo objavilo priamo v článku a nie po jeho boku. Z denníka sa teda zatiaľ nestávajú letákové noviny Amazonu.

WashPo (owned by Bezos) inserting AMZN "Buy It Now" buttons into articles. Via @tealtan http://t.co/1SLZtMLlsp pic.twitter.com/ZUqGLgPwEJ

— Hunter Walk (@hunterwalk) August 17, 2014
 

Twitter ako Facebook

Twitter testuje zmenu algoritmu zobrazovania príspevkov, ktorá nemusí potešiť každého Dosiaľ sociálna sieť zverejňovala vo výpise správ príspevky ľudí, ktorých daný používateľ sleduje, retweetnuté príspevky sledovaných osôb a komerčné posty. Po novom sa však v news feede môžu zobraziť aj príspevky, na ktoré reagovali „followované“ osoby, píše Horizont.net. Podobne ako na Facebooku, ktorému sa Twitter priblížil aj nedávnym redizajnom.

Piano prinieslo poľskému denníku 15-tisíc predplatiteľov

Poľský seriózny denníka Gazeta Wyborcza mal koncom júna tohto roka 15,1 tisíca online predplatiteľov, píše web Wirtualmedia.pl. Z toho 3,47 tisíca v tom čase malo zaplatený prvý promo mesiac, ktorý sa predáva za 0,99 zlotých. Paywallové riešenie pre denník dodáva spoločnosť Piano Media, do jej systému sú v Poľsku zapojené viaceré médiá. Gazeta Wyborcza uviedla, že najviac abonentov si kupuje základný model predplatného, ktorý odomyká články na webe, no nezahŕňa archív novín ani mobilné aplikácie. Vydavateľstvo Agora zvažuje viacero možností, ako urobiť webové produkty zaujímavé pre viac čitateľov, možným variantom je aj zníženie cien. Mesačné predplatné Gazety Wyborcza bez zliav stojí od 17,90 do 39,99 zlotých (4,27 – 9,53 eura) podľa úrovne balíka a so zľavami pri dlhšom období.

LinkedIn ako tvorca obsahu

Súčasťou mediálneho biznisu sa stal aj rozvoj technológií potrebný pre vývoj nových produktov – user generated content či rôznych multimediálnych vychytávok, ktoré robia čitateľský zážitok pútavejším. Obsah je však stále kľúčom k upútaniu záujmu spotrebiteľov a tak firmy ako Yahoo či LinkedIn investujú práve do tejto sféry. Spomínaná profesionálna sieť začala zbierať zverejňovať články od známych osobností a z LinkedIn sa stáva aj agregátor zaujímavých textov o riadení, o ktoré sa stará skupina editorov. Vo videu nižšie marketingová šéfka Alison Engel rozpráva o obsahovej stratégii LinkedInu.

The View From LinkedIn from Digiday on Vimeo.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)