Dôležitý míľnik podľa Financial Times prišiel vo chvíli, keď Facebook oznámil rast záujmu o jeho podnikanie v oblasti videa, ktoré je jedným zo zdrojov príjmov z reklamy. Investori považujú Facebook, ktorého aplikácia patrí medzi najobľúbenejšie aplikácie pre smartfóny, za spôsob, ako využiť rast mobilných komunikácií bez nutnosti investovať do rizikovejších firiem, za ktoré považujú výrobcu mobilných prístrojov, ako Apple alebo Samsung Electronics.
Tohtoročný rast akcií môže byť tiež považovaný za súhlas s krokmi generálneho riaditeľa Marka Zuckerberga, ktorý minul miliardy dolárov za nákupy malých začínajúcich firiem, ktoré by mohli ohroziť líderstvo Facebooku v oblasti sociálnych médií, vrátane firiem Instagram a WhatsApp Messenger, poznamenal Financial Times.
Avšak aj keď jeho stratégia nákupov aplikácií vyhráva u investorov, tak naopak rozčuľuje niektorých používateľov sociálnej siete. Desiatky tisíc z nich protestovali na Facebooku proti nedávnemu rozhodnutiu oddeliť funkcie četovania a posielanie správ z hlavnej mobilnej aplikácie.
Facebook uviedol svoje akcie na burzu 18. mája 2012 pri cene 38 dolárov za kus. Dlho očakávanú ponuku však sprevádzali veľké technické problémy v obchodnom systéme Nasdaq. V septembri toho istého roku sa potom cena akcií pre obavy o budúcnosť podniku prepadla až na 17,55 dolára. Vlani však začali akcie opäť rásť. V pondelok akcie firmy vzrástli o 0,5 percenta na 77,89 dolára za kus. Trhová kapitalizácia firmy tak predstavovala 200,9 miliardy dolárov. Na porovnanie, trhová hodnota Googlu v pondelok dosiahla 400,4 miliardy dolárov.
Facebook a Google sú silnými konkurentmi na trhu s internetovou reklamou a súperia spolu o titul najobľúbenejšej destinácie na internete cez sériu konkurenčných aplikácií a služieb, od zdieľania fotografií a videí až po četovanie a vyhľadávanie. Obe firmy sa tiež v posledných dvoch rokoch snažia prispôsobiť svoje reklamné aktivity mobilným telefónom.
Google vstúpil na trh v septembri 2004 Trhovú kapitalizáciu 200 miliárd dolárov dosiahol Google v októbri 2007, potom však spolu s ostatným trhom jeho akcie prudko klesli. Na túto hladinu sa dostal späť v decembri 2009. Za posledné dva roky
sa hodnota Googlu zvýšila o 75 percent, zatiaľ čo hodnota Facebooku vyskočila o viac ako 330 percent.