Facebook len nedávno umožnil streamovať ľuďom s overenými profilmi, teda najmä známym osobnostiam, živé videá prostredníctvom rozhrania Mentions. V septembri spoločnosť predstavila aj 360-stupňové videá, ktoré dávajú používateľom možnosť sledovať dianie z viacerých uhlov.
Internetová firma aktuálne ohlásila ďalšie novinky, z nich zrejme najzásadnejšou je, že celý videoobsah, spojený s preferenciami konkrétneho používateľa, umiestni do samostatnej sekcie.
Testuje ju vo svojej aplikácii na iPhonoch, kde dokonca voľba „Videá“ nahradila prominentne umiestnený Messenger na spodnom paneli v strede. V desktopovej verzii sú osamostatnené Videá niektorým používateľom v rámci testu k dispozícii v ľavom stĺpci v časti Obľúbené.
Vo videosekcii nájde používateľ obsah zoradený vo viacerých kategóriách – videá, ktoré zdieľali priatelia, také, ktoré už používateľ sledoval, nové príspevky stránok, ktoré sleduje, všeobecne populárne videá na sieti, ale aj tie, ktoré si odložil na neskoršie sledovanie. Možnosť ukladania príspevkov na neskôr takisto Facebook nedávno začal skúšať, hodí sa napríklad pre tých, čo si video v danej chvíli nemôžu pustiť so zvukom.
V jednotlivých kategóriách vo videosekcii na mobile sa používateľ horizontálne posúva po širšom výbere videí, ktoré tvoria separátnu knižnicu. Aj keď Facebook zhromaždí videá v tomto samostatnom feede, nechystá sa s nimi vyrukovať na inú, vlastnú platformu, ako sú napríklad smart televízory, potvrdila spoločnosť pre TechCrunch.
V rámci iOS aplikácie a webu už začal Facebook testovať aj takzvané „navrhované videá“, prostredníctvom ktorých bude k sledovaným videám ponúkať ďalšie, tematicky súvisiace, a to v novom zobrazení. Funkciu využíva dlhodobo aj YouTube. Používateľov má donútiť stráviť viac času na platforme, medzi jednotlivé videá zároveň Facebook vpašuje videoreklamu, priznal na svojom blogu. Navrhované videá pridá sociálna sieť aj používateľom Androidu, hovorí o horizonte niekoľkých mesiacov.
Ďalšou novinkou je aj umožnenie multitaskingu pri sledovaní videí, ktoré sa budú dať posúvať do menšieho okna v rámci zobrazenia za účelom, aby sa používateľom mohol zároveň venovať aj ďalšiemu obsahu a prstom scrollovať po obrazovke.
Facebook avizuje, že okrem používateľských zlepšení pracuje aj na novinkách pre autorov videí. Stránkam už nedávno pridal podrobnejšie štatistiky o sledovanosti a uľahčil nahrávanie obsahu, teraz sa chce zamerať na lepšie spravovanie videoobsahu na sieti a mieni tiež riešiť pridávanie contentu bez súhlasu pôvodných tvorcov.
Vlastný priestor aj pre nákupné maniačky
Vyčlenenie videí do samostatného feedu nie je jediným aktuálne rozbehnutým testom Facebooku. Ten skúša samostatný priestor aj pre nakupovanie. Prieskumy potvrdili, že veľa používateľov na sociálnej sieti hľadá produkty, po novom ich pravdepodobne bude môcť takisto objaviť na jednom mieste - v menu Shopping. Samozrejmosťou bude integrovaný buy-button na expresnú kúpu tovaru.