Počet Stránok, teda takzvaných Pages na Facebooku rastie rýchlym tempom, sociálna sieť aktuálne oznámila, že ich počet prekročil hranicu 50 miliónov. Dobrý dôvod priniesť administrátorom utility na pohodlnejšiu komunikáciu s „fanúšikmi“.
Nastavte si, ako rýchlo odpovedáte
Facebook predstavil viacero noviniek, medzi ktorými je aj možnosť lepšie regulovať priamu komunikáciu s používateľmi prostredníctvom posielania správ.
Sociálna sieť začala tento rok v lete Stránkam pridávať do informácií v profile údaj, koľko im v priemere trvá odpovedať na otázku používateľa poslanú do správ. Facebook bol pritom vskutku prísny – maximálnu mieru odozvy „doprial“ len Stránkam, ktoré v ostatnom období na aspoň 90 percent správ odpovedali do piatich minút.
Aktuálne tento tlak na flexibilitu adminov Stránok odpadne. Po novom si značky môžu ručne nastaviť, koľko im odpoveď trvá. Mali by však reálne vyhodnotiť svoje možnosti – uviesť, že odpovedajú ihneď a pritom sa na deň odmlčať by nemusel byť ten správny krok na utuženie vzťahu s followermi.
Facebook ponúka na výber odpoveď „v priebehu minút“, „do hodiny“, „v priebehu hodín“ a „do jedného dňa“. Stránkam, ktoré si nenastavia nič, ponechá automatický výpočet na základe reálnej aktivity za posledný týždeň.
Na nastavený alebo skutočný čas odozvy bude Facebook priamo upozorňovať používateľov komunikujúcich so Stránkami v okne správ, aby zbytočne nečakali na odpoveď prisatí na monitor počítača, ak v skutočnosti firma reaguje pomalšie.
Stránky si môžu počas „neprítomnosti“ na Facebooku aktivovať možnosť „Away“, v lokalizovanej verzii „Nedostupný“. Pri tejto voľbe Facebook upozorní ľudí pokúšajúcich sa o priamu komunikáciu, že momentálne sa odpovede nedočkajú. Sociálna sieť odporúča použiť funkciu napríklad v noci či pri situácii, keď Stránku dlhšie nikto nemôže obslúžiť. Čas „neodpovedania“ pri aktivovanej funkcii „Away“ nebude Facebook zarátavať do výpočtu pre reálny čas odozvy na správy.
Stránky si zároveň môžu nastaviť automatické správy pre režim „Away“, ktoré pošlú odpoveď, že momentálne sa používateľ „skutočnej“ odpovede nedočká.
Z rovnakej kategórie sú aj takzvané Instant Messages, aj tie sa dajú na Facebooku nastaviť ako automatické správy, napríklad pre prvý kontakt s používateľom. Takáto okamžitá správa ho môže bude pozdraviť, alebo sa spýtať na problém, a to bez vedomej aktivity admina. Facebook funkciou nadväzuje na svoje „uložené správy“, ktoré môžu správcovia Stránok využívať od leta a posielať ich ako odpovede na často sa opakujúce otázky.
Nový vzhľad schránky a prehľad komentárov
Celej osobnej komunikácii s používateľmi dáva Facebook vylepšené rozhranie, v ktorom do klasickej schránky so správami od ľudí pridá aj základné informácie o nich. Vytiahne ich z ich verejných dát, ktoré zdieľajú na sociálnej sieti, minimálne teda ide o meno a fotografiu.
Vylepšené prostredie Facebooku pre adminov s informáciami o používateľoch Zdroj: facebook.com
K jednotlivým používateľom si administrátori môžu robiť poznámky, zadávať kľúčové slová, tagy, čím si rýchlejšie pripomenú, aké témy zákazníka zaujímali v minulosti, prípadne inú relevantnú skutočnosť z predošlej komunikácie s ním. Nástroj môže byť užitočný najmä v prípade, keď je správcov Stránky viacero, čo je častý prípad.
Poznámky o používateľoch vidia len administrátori konkrétnej Stránky. Facebook im po novom v ich rozšírenom prostredí so štatistikami a prehľadom pridal do záložky Upozornenia, kde bola už skôr kategorizácia interakcií používateľov, samostatnú sekcie pre Komentáre. Tá umožňuje prehľadne sledovať posledné reakcie používateľov bez nutnosti striehnuť na jednotlivé feedy.
Facebook zobrazí komentáre chronologicky od najnovšieho, pridá k nim počet „lajkov“ a umožní zároveň priamo na tomto mieste odpísať. Sociálna sieť sľubuje, že do podobného zrýchleného prehľadu postupne zahrnie aj ďalšie typy interakcií, ako sú príspevky, check-iny, zmienky či recenzie.
Nové nástroje pre Stránky implementuje Facebook globálne od tohto mesiaca. K dispozícii majú byť pre všetky značky v priebehu nasledujúcich mesiacov. Facebook zdôrazňuje, že majú priniesť zvýšený komfort pre priamu komunikáciu zo všetkých typov zariadení.