Facebook tvrdí, že zmeny majú naplniť požiadavky používateľov, ktorí na sieti očakávajú novinky o blízkych ľuďoch, no niektoré z nich stále prehliadajú, lebo news feed im ich v množstve obsahu nedokáže správne vyfiltrovať.
Upravený algoritmus, ktorý má byť čoskoro realitou, má posty od rodiny a priateľov vysoko prioritizovať. Používateľom chce zároveň Facebook dodávať informácie a zábavu, ktoré vyšli ako dva základné piliere preferovaného contentu. Celý news feed by mal byť po novom silnejšie personalizovaný a zobrazovať ešte relevantnejší obsah.
Pre médiá a ďalšie Stránky to znamená, že Facebook ich príspevky bude vyberať menej ako doteraz. „Vo výsledku očakávame, že zmeny môžu znížiť dosah príspevkov a traffic u niektorých Stránok. Dopad na konkrétnu Stránku, čo sa týka distribúcie a ďalších metrík, sa môže líšiť v závslosti od zloženia publika,“ napísal v blogu vývojár Facebooku Lars Backstrom.
Znamená to, že používatelia uvidia menej postov, ktoré priamo zverejní Stránka – a je jedno, či pôjde o odkaz, video alebo livestream. Ak však ale bude príspevok zdieľaný, „lajkovaný“ a komentovaný, a to najmä od priateľov, bude mať naďalej vyššiu pravdepodobnosť, že sa v news feede používateľa objaví.
Pre vydavateľov, ktorí si na Facebooku dlhé roky budujú fanúšikovskú základňu, je informácia o aktuálnych zmenách nepríjemná novinka. Modrá sociálna sieť je pre množstvo z nich dôležitý zdroj návštevnosti.
Ako pripomína Adweek, už vlani americká analytická spoločnosť Parse.ly zistila, že z referenčného trafficu – teda nie priamych príchodov na stránku – až 41,4 percenta predstavoval Facebook. To bolo prvý raz v histórii viac ako na stránky prinesie Google (39,5 percenta).
Znížený dosah príspevkov pozurujú viacerí vydavatelia už dlhšie, najmä v posledých mesiacoch. Spoločnosť SocialFlow podľa Adweeku odmerala pokles reachu príspevkov od januára do mája tohto roka až na úrovni 42 percent.
Správanie Facebooku voči vydavateľom má dve tváre. Aktuálne zmeny im zrejme zoberú z rozpočtov viac peňazí, ak si budú chcieť udržať publikum - a to najmä menším Stránkam. Zároveň však pre nich platforma dlhodobo pripravuje špecializované funkcionality ako sú Instant Articles či livestream videí a avizuje mnohé ďalšie, ktoré im pomáhajú lepšie osloviť publikum.