Zlodej Ashton
Stránka herca Ashtona Kutchera A+ mala kradnúť obsah z iných populárnych webov ako Huffington Post či BuzzFeed. Všimol si to server The Daily Dot. A+ je web zameraný na obsah, ktorý má potenciál sa virálne šíriť – teda presne to, čo produkujú aj spomínané stránky, na ktorých si Kutcherov server inšpiroval. Zástupcovia portálu pre britský Guardian uviedli, že preventívne odstránili inkriminovaný content, spolu s odkazmi na sociálnych sieťach. „Rešpektovanie duševného vlastníctva je pre nás extrémne dôležité,“ uviedol hovorca A+.
CBS pripraví seriál len pre web
Jedna z hlavných amerických TV staníc CBS, respektíve jej produkčná odnož CBS Studios, plánuje pripraviť seriál, ktorý by sa šíril iba prostredníctvom on-demand služieb ako Netflix či Hulu. Práve tieto nastolili nový trend, keď uviedli exkluzívne kvalitné seriály (House of cards, Orange Is the New Black), určené iba pre streamovanie. Ako píše The Verge, jedným z programov by mohol byť seriál The Club, ktorý CBS Studios plánuje produkovať pre konkurenčnú televíziu ABC. Server dodáva, že seriály produkované pre Netflix a spol., určené pre minoritné publikum, ktoré by sa do vysielania veľkých televízií nedostali, majú šancu práve v internetových videopožičovniach.
BuzzFeed dostal milióny
Populárna stránka pre zoznamy, kvízy a obrázky BuzzFeed získala 50-miliónovú investíciu od firmy Andreessen Horowitz. Podľa The New York Times zmluva oceňuje BuzzFeed, s mesačnou návštevnosťou okolo 150 milión ľudí, na 850 miliónov dolárov. Peniaze sa majú použiť na tvorbu nových obsahových sekcií, videa cez sekciu BuzzFeed Motion Pictures či vytvorenie in-house inkubátora pre tvorbu nových technológií a akvizície. Ako píše NY Times, väčšina tržieb BuzzFeedu nepochádza z tradičnej reklamy, ale na mieru šitých videí či článkov pre inzerentov, ktoré sa ponášajú na vlastný redakčný obsah.
Hovorené slovo na želanie
Americké verejnoprávne rádio NPR chce prostredníctvom novej appky zmeniť spôsob, ako ľudia počúvajú rozhlas, predovšetkým čo sa týka hovoreného slova. Aplikácia má mať schopnosť učiť sa, čo sa poslucháčom páči a na základe úpravy algoritmov ďalej ponúkať nové relácie, informuje Journalism.co.uk. Na rovnakom princípe fungujú aj hudobné streamovacie služby Spotify či Deezer, ktoré na základe synchronizovaných albumov či „likeovania“ hudby ďalej vylepšujú playlisty.
Britský bulvár s futbalovou kampaňou
Britské bulvárne noviny The Sun uviedli krátko pred štartom najvyššej anglickej futbalovej súťaže kampaň s videospotom, v ktorom fanúšikovia prežívajú sklamanie po prehre svojho obľúbeného tímu. The Sun pripomína v reklame s claimom We Feel Football, že aj v novej sezóne sa bude intenzívne venovať dianiu v domácej lige, píše The Drum. Najdôležitejšie športové články majú tradične miesto na poslednej strane novín. Denník Ruperta Murdocha si do spotu požičal notoricky známu skladbu Love hurts od skupiny Nazareth.
Netflix predbehol HBO
Streamovacia služba Netflix tesne predbehla v tržbách za predplatné v druhom kvartáli 2014 oveľa dlhšie fungujúcu platenú televíziu HBO. Výnosy Netflixu dosiahli 1,146 mld. USD, pri HBO to bolo 1,141 mld. USD, píše Horizont.net. Čo sa týka ziskovosti, je na tom HBO stále výrazne popredu – zisk tejto televízie dosiahol 558 mil. USD, zisk Netflixu 71 miliónov. Netflix chce v súčasnosti rásť okrem investícií do pôvodného programu predovšetkým expanziou na nové trhy – na jeseň pribudne viacero západoeurópskych krajín, vrátane susedného Rakúska.
Ľudia neznášajú Messenger
Facebook v uplynulých dňoch začal definitívne odstavovať chat cez svoju hlavnú aplikáciu a namiesto toho nutí ľudí vykecávať cez druhú appku Messenger. Ako si všimol Mashable, tá sa vyšvihla na prvé miesto medzi bezplatnými appkami, no v americkom AppStore patrí najnovšej verzii iba jednohviezdičkové bodovanie. Podobne to je aj na iných trhoch, v slovenskom AppStore má Messenger dve hviezdičky. Na Google Play Store má appka štyri hviezdičky, no podľa Mashable preto, lebo tento obchod ráta priemerné hodnotenie všetkých verzií aplikácie. AppStore naopak pri vydaní novej verzie hodnotenie vynuluje. Hlavný dôvod nenávisti môže byť podľa komentárov najmä nútený prechod a potreba nainštalovať si druhú appku.