Novinku potvrdil šéf Facebooku Mark Zuckerberg na pravidelnom evente, kde odpovedá na otázky používateľov. Priznal, že ľudia o tlačidlo na štýl „nepáči sa mi to“ žiadajú už roky.
„Dnes je špeciálny deň, pretože môžem oznámiť, že na tom pracujeme a už čoskoro s tým aj vyjdeme von,“ povedal spoluzakladateľ najpoužívanejšej sociálnej siete.
Facebook sa tlačidlu s negatívnou spätnou väzbou bránil aj preto, že sa chcel vyhnúť súbojom ľudí pod konkrétnymi príspevkami, kde by sa hromadili palce nahor a dolu a navzájom súperili o celkové „víťazstvo“, čo sa už deje na niektorých iných platformách.
Sociálna sieť ale teraz priznala, že pre používateľov toto nie je hlavná potreba, skôr chcú získať aj ďalšiu možnosť na vyjadrenie pocitov, než len „lajkovanie“, uviedol Business Insider.
Podľ webu si M. Zuckerberg pomohol aj príkladom z utečeneckej krízy, kde sa používatelia snažia vyjadriť podporu pri príspevkoch o ľuďoch, ktorí pri migrácii zahynuli, no „páči sa mi to“ pri takýchto postoch zďaleka nie je vhodné vyjadrenie.
„Ľudia potrebujú vyjadriť empatiu. Nie každý moment v živote je radostný,“ priznal M. Zuckerberg.
Práve skutočnosť, že pri niektorých príspevkoch sa ľuďom nehodí použiť tlačidlo „páči sa mi to“, môže podľa analýzy Time.com „škodiť“ aj snahe Facebooku poskytovať čo najrelevantnejší obsah. Algoritmus sociálnej siete sa do News Feedu používateľov snaží vyberať najzaujímavejší posty, pričom počet „lajkov“ je jedným z najdôležitejších parametrov, ktorými sa mozog Facebooku riadi.
Niektoré relevantné príspevky však „lajk“ nedostanú práve pre odlišný, hoci možno rovnako silný emociálny postoj, ktorý pojem „páči sa mi to“ skrátka nevyjadruje presne. To by mohlo „Dislike“ tlačidlo vyriešiť a dostať do popredia aj obsah, ktorý síce nie je nutne pozitívny, no pre ľudí rovnako dôležitý.
Akú podobu bude mať presne nová voľba, šéf Facebooku nešpecifikoval. Ako na webe uviedla CNN, už čoskoro sa však novinka začne testovať a následne by sa mala rozšíriť globálne všetkým používateľom. Facebook konkrétny časový rámec neuviedol.
M. Zuckerberg ešte vlani pri otázke o voľbe „nepáči sa mi to“ na Facebooku naznačil, že nepôjde priamo o typ interakcie na označenie postov, ktoré sa používateľovi nepáčia. Emócia zahrnutá v novom tlačidle bude teda zrejme o čosi miernejšia, prípadne neutrálnejšia.
Voľba typu „nepáči sa mi to“ je celoročnými Vianocami pre internetových hejterov a naopak postrachom najmä pre firmy a značky. Používateľom by do rúk dala nový nástroj negatívnej spätnej väzby, čo by niektoré firmy mohlo zo sociálnej siete vyhnať, alebo im minimálne znepríjemniť využívanie služby ako účinného marketingového nástroja.