Spoločnosť Facebook prikročí k rozhodným a mimoriadnym opatreniam, ktorými obmedzí oznamovanie obsahu na svojej platforme, ak nadchádzajúce prezidentské voľby v Spojených štátoch vyústia v chaos, alebo násilné občianske nepokoje. V rozhovore s listom Financial Times (FT) to povedal Nick Clegg, ktorý vo firme zodpovedá za komunikáciu a globálne záležitosti. Voľby sú naplánované na 3. novembra.
Clegg uviedol, že Facebook má pripravené plány riešenia rôznych situácií vrátane všeobecných občianskych nepokojov alebo sporov o sčítaní hlasov, v ktorých by zohrala úlohu nerovnomerná rýchlosť sčítania osobne odovzdaných lístkov a hlasov zaslaných poštou.
Odborník na sociálne siete: Facebook zarába vďaka informáciám, ktoré mu dávame zadarmo
,,Máme k dispozícii niekoľko mimoriadnych možností, pokiaľ nastanú krajne chaotické, alebo v horšom prípade násilné okolnosti," povedal Clegg, ktorý bol v rokoch 2010 až 2015 podpredsedom vlády britského premiéra Davida Camerona. Do volieb v roku 2017 bol poslancom britského parlamentu. Podľa FT by tak išiel Facebook ďalej než doteraz akákoľvek iná platforma v USA. Facebook čelí tlaku, aby zabránil šíreniu dezinformácií, podnecovania k násiliu alebo obmedzovaniu voličov pred voľbami, aj po nich. K diskusii prispievajú tiež obavy, že aj prezident Donald Trump použije sociálne siete na spochybnenie výsledkov volieb alebo k výzvam k násilným protestom, píše FT.
,,Postupovali sme s rozhodnosťou v iných častiach sveta, kde podľa nás nepanuje stabilita, a máme samozrejme prostriedky, ako to urobiť znovu," povedal Clegg. Firma však detailné vysvetlenie svojho prípadného postupu neposkytuje z obáv, aby takéto informácie nepomohli tým, ktorí chcú sieť zneužiť. V prípade Srí Lanky a Barmy obmedzil Facebook prístup k materiálom používateľov, ktorí porušovali pravidlá. Bránila takisto obehu odkazov, ktoré síce priamo neporušovali zásadu nešírenia nenávistného obsahu, ale boli tomu veľmi blízko.
Miliardár Bloomberg dá Bidenovi 100 miliónov dolárov
Spoločnosť Facebook už začiatkom septembra oznámila, že v týždni pred voľbami nebude prijímať nové reklamy s politickou tematikou a sprísnia pravidlá proti príspevkom, ktoré by mohli voliča odrádzať od účasti na hlasovaní. Zakladateľ sociálnej siete Mark Zuckerberg vtedy varoval pred snahou podkopať voľby a napísal, že kvôli aktuálnemu rozdeleniu americkej spoločnosti a možným prieťahom pri sčítaní hlasov sa obáva zvýšeného rizika ,,občianskych nepokojov naprieč krajinou". Facebook dlhodobo čelí kritike, že spomínanú polarizáciu spoločnosti len zhoršuje a že jeho snahy v boji proti dezinformáciám nie sú dostatočné.