Facebook mal na konci prvého štvrťroka 2,20 miliardy aktívnych používateľov mesačne. To je medziročne o 13 percent viac a v súlade s odhadmi analytikov.

Počet denných aktívnych používateľov sa zvýšil rovnako o 13 percent na 1,45 miliardy. Facebook sa snaží prilákať na mobilné zariadenia viac obsahu cez video. Príjmy z tohto typu reklamy sa na celkových príjmoch z reklamy vo štvrťroku podieľali z 91 percent.

„Hoci čelíme zásadným výzvam, naša komunita i náš biznis začali rok 2018 veľmi dobre,“ uviedol zakladateľ a generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg.

„My teraz komplexnejšie posudzujeme našu zodpovednosť aj naše investície, aby sme sa uistili, že sú naše služby využívané pre dobrú vec. Potrebujeme ale aj ďalej vytvárať nové nástroje, aby sme ľudí pomáhali spájať,“ dodal.

M. Zuckerberg tak reagoval na kritiku, ktorej jeho podnik momentálne čelí. V marci totiž vyšlo najavo, že k citlivým údajom z 50 miliónov používateľských účtov sa dostala spoločnosť Cambridge Analytica.

Facebook neskôr priznal, že zasiahnutých účtov bolo až 87 miliónov. Cambridge Analytica sa špecializovala na politický marketing a spočiatku sa objavilo podozrenie, že pomáhala v predvolebnej kampani americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi či kampani za vystúpenie Británie z EÚ.

Zisk na akciu sa v prvom štvrťroku zvýšil na 1,69 USD z 1,04 USD pred rokom. Analytici v ankete agentúry Reuters v priemere čakali zisk na akciu 1,35 USD a celkové tržby 11,41 miliardy USD.

Akcie Facebooku, ktoré od začiatku tohto roka stratili asi 9,5 percenta hodnoty, na zverejnené výsledky reagovali rastom. Ten dosahoval viac ako dve percentá na zhruba 163 dolárov.