Americká spoločnosť Facebook začala ponúkať nákupy cez internet. Prevádzkovateľ rovnomennej sociálne siete tak jednak využije rastúci záujem o nákupy online, zároveň ale získa ďalšie dáta o správaní zhruba 2,6 miliardy ľudí, ktorí jeho sieť využívajú, pretože bude poznať ich nákupné preferencie.

Giganta v odvetví nákupov cez internet, ktorým je ďalšia americká spoločnosť Amazon, to podľa niektorých analytikov ale neohrozí.

Zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg pri oznamovaní služby povedal, že projekt výrazne urýchlila koronakríza. Tá ohrozuje prežitie početných menších firiem, ktoré na Facebooku ako na globálnej sociálnej sieti inzerujú, a predstavujú tak pre spoločnosť významný zdroj príjmov.

M. Zuckerberg povedal, že Facebook chcel spustením služby Facebook Shops takým firmám pomôcť.

Facebook zároveň získa poznatky o obľúbených e-shopoch a položkách tovaru svojich používateľov, priznal M. Zuckerberg.

Zatiaľ sa ale podľa neho nepočíta s funkciou, ktorá by umožňovala zdieľať tieto informácie s priateľmi, prístup k nim má mať iba používateľ sám a firma Facebook.

Vďaka získaným dátam ale bude spoločnosť schopná ďalej vylepšiť svoju schopnosť prepojiť inzerentov s tými správnymi príjemcami informácií a zarábať na tom, upozornila agentúra DPA.

Významne konkurovať Amazonu, ktorého akcie si čiastočne aj kvôli obavám zákazníkov navštevovať kamenné pobočky od vyhlásenia pandémie pripísali 35 percent, však podľa niektorých analytikov Facebook nebude.

Amazon má totiž výhodu v tom, že je dlhšie na trhu a že používa najmodernejšie logistické operácie. Práve tie ho robí úspešným a pomohli urobiť z jeho zakladateľa Jeffa Bezosa najbohatšieho človeka na svete.

„Myslím, že je nepravdepodobné, že sa Facebook Shops v budúcnosti stane rivalom Amazonu,“ poznamenal analytik Luke Gowland zo spoločnosti GlobalData. „Veľkosť a sieť infraštruktúry Amazonu mu konkurenciu sťaží,“ povedal britskému magazínu Verdict.