Facebook aktivoval v Paríži svoju takzvanú “Safety Check“ funkciu, ktorá umožňuje používateľom počas násilných útokov informovať o ich bezpečí v danej lokalite.

„Moje myšlienky sú s každým v Paríži dnes večer,“ informoval cez víkend Mark Zuckerberg na svojej facebookovej stránke. „Takéto násilie nemá miesto v žiadnom meste a ani v žiadnej krajine po celom svete. Aktivovali sme funkciu „Safety Check“, takže ak ste v Paríži, môžete sa informovať, či ste v bezpečí, alebo skontrolovať svojich priateľov a rodinu,“ dodal zakladateľ spoločnosti Facebook.

Novinky spravované Twitterom, známe tiež ako „Moments“, zas poskytovali tweety, obrázky a videá z tlačových agentúr a od očitých svedkov, ktoré zaznamenávali útoky. Okrem toho Parížania cez Twitter pomocou hashtagu “#PorteOuverte”, čo v preklade znamená otvorené dvere, poskytovali prístrešok pre uviaznutých ľudí.

Google zareagoval možnosťou bezplatných hovorov do Francúzska počas víkendu, cez jeho mobilnú komunikačnú aplikáciu Hangouts. „Myslíme na teba Paríž. Žiadne poplatky pre hovory do Francúzska cez Hangouts,“ vyhlásil Google vo svojom poste na Google+.

Facebook však čelil aj kritike zo strany Libanončanov krátko po tom, čo neaktivoval funkciu bezpečnej kontroly po útokoch v Bejrúte. Tie sa odohrali deň pred útokmi v Paríži. 

Obyvatelia Libanonu kritizovali prístup sociálnych médií. Podľa nich sú životy západných obetí uprednostnené pred obeťami Stredného východu, uvádza britský portál Independent.

Napríklad libanonský bloger Joey Ayoub vo svojom príspevku uviedol: „Považujem za zrejmé, že na úmrtí mojich ľudí v Bejrúte záleží omnoho menej ako na obetiach v Paríži. Nedostali sme funkciu bezpečnej kontroly na Facebooku. Taktiež sme nedostali vyjadrenia od najmocnejších ľudí sveta a od miliónov online používateľov.“

Na Twitteri sa objavilo množstvo ľudí, ktorí zdieľali jeho pocity a kritizovali prístup Facebooku za jeho nečinnosť.

Funkcia bezpečnej kontroly na Facebooku bola aktivovaná už piatykrát od jej predstavenia v októbri 2014, informuje portál magazínu The Wall Street Journal.

Tento nástroj predstavil tím odborníkov, ktorý mal za úlohu vybudovať funkcie na Facebooku, ktoré pomôžu ľuďom v kríze. Sociálna sieť urýchlene začala s vývojom po zemetrasení a následnom cunami v Japonsku v roku 2011, povedal M. Zuckerberg.