Na kombinácii bielej s modrou sa nič nemení, uskutočné zmeny ani nie sú v žiadnom prípade do očí bijúce. „Skrátené“ logo pozostávajúce z písmena „F“, s ktorým sa používateľ najčastejšie stretávajú v rozhraní sociálnej siete, sa dokonca nezmenilo vôbec.
Novú podobu má však logo s celým názvom siete, ktoré dostalo aktualizované tvary. Zmenu dnes už ikonického nápisu si všimol web Brand New. Na Twitteri ho ukázal v utorok dizajnér Facebooku Christophe Tauziet.
Say hello to the new Facebook logo pic.twitter.com/ofoFm4JQmK
— Christophe Tauziet (@ChrisTauziet) 30. Červen 2015
Najvýznamnejšou úpravou je vymenené písmeno „A“ v logu, z dvojposchodového variantu prešlo na jednodposchodový.
Písmená „O“ a „E“ sú okrúhlejšie, pravidelnejšie, gulatšie tvary majú aj zvyšné hlásky, najmä „B“. Celý nápis pôsobí po novom o čosi vzdušnejšie a hladšie a najmä – ešte „nenápadnejšie“.
Niektorým používateľom sa javí druhá časť slova – „book“ – širšia ako prvá polovica loga, čo pripisujú spomínaným úpravám v stvárnení písmen.
Pôvodné logo Facebooku
Podľa sociálnej siete súvisí refresh loga so snahou modernizovať ho a u používateľov vyvolať väčší pocit priateľskosti a dostupnosti.
„Uberali sme sa viacerými smermi, ale napokon sme sa rozhodli len pre malý update a nie väčší redizajn,“ povedal pre Brand New Josh Higgins, kreatívny šéf Facebooku.
Úpravy loga vznikli in-house, Facebook na nich spolupracoval s Ericom Olsenom. Ten je autorom písma Klavika, z ktorého originálne logo vychádza.
Samotné logo Facebooku vzniklo v roku 2005, keď ho vedenie firmy dalo zhotoviť agentúre Cuban Council sídliacej v San Franciscu. Tá v spolupráci s dvojicou dizajnérov firme dodala celý dizajnmanuál. Odvtedy sa logo Facebooku výraznejšie nemenilo, až kým neprišlo k aktuálnej úprave.