Facebook oznámil, že v súvislosti s voľbami v Indonézii dočasne obmedzí platený obsah týkajúci sa politikov, politických strán alebo pokusov o odrádzanie voličov od účasti na voľbách. Reštrikcie sa budú vzťahovať na zadávateľov reklamy, ktorí sídlia mimo Indonézie.
Týmto spôsobom chce zamedziť prípadným pokusom o zasahovanie do indonézskych volieb prostredníctvom svojej sociálnej siete.
Indonézia podobne ako iné krajiny sveta bojuje s nenávistnými prejavmi a falošnými správami šíriacimi sa v online prostredí.
Tamojšie úrady sa obávajú, že by takýto obsah mohol podkopať náboženský a sociálny zmier v krajine.
Prezidentské a parlamentné voľby v Indonézii, najľudnatejšej krajine s moslimskou väčšinou na svete, sa majú konať v apríli 2019.
Exekutíva EÚ v predošlých mesiacoch tohto roka kritizovala Facebook za to, že v období pred májovými voľbami do Európskeho parlamentu nevynakladá dostatočné úsilie na dôkladnú kontrolu reklamy na svojich stránkach.
Spoločnosť Facebook koncom januára predstavila nové nástroje a metódy na boj proti politickým online zásahom do volebných procesov v Európe.