Pôvodný web opentat.sk už od pondelka odkazuje na novú stránku projekt-n.sk, čo je aj definitívny názov pre nový internetový denník.

Na Facebooku mal Projekt N v utorok dopoludnia už vyše päťtisíc „fanúšikov“. V aktuálnom logu má malé písmeno „n“ zobrazené čiernou farbou.

Logo aj celkový dizajn vyvíja karikaturista Shooty, ktorý z Petit Pressu podobne ako vedenie redakcie (Matúš Kostolný, Tomáš Bella, Lukáš Fila, Konštantín Čikovský, Juraj Javorský) odchádza.

„N“ v názve má odkazovať na nezávislosť, novosť či neutrálnosť. Vytvorila ho agentúra BigName na čele s Michalom Pastierom, pričom na výber bolo viacero variantov vrátane Smelo, Nepresso či Hexan.

O procese tvorby názvu nového média píše BigName v blogu. „‚Enko‘ bude nezávislé ‚smečko‘,“ uvádza sa v príspevku.

Ex-smečkári budú mať Projekt N, zvažujú aj printovú verziu

Niektoré nepoužité registrované domény ponúka BigName na odkúpenie, pričom získané prostriedky pôjdu na účet Projektu N.

Autori nového internetového denníka zvažujú aj printovú formu, definitívne rozhodnutie v tomto smere však zatiaľ nepadlo.

Pokiaľ ide o financovanie Projektu N, podľa Tomáša Bellu hľadajú všetky možnosti vrátane donora. V súvislosti s novým projektom sa spomína meno Miroslava Trnku, zakladateľa Esetu. T. Bella nepovedal, či s ním rokujú o podpore.

M. Kostolný v rozhovore pre .týždeň uviedol, že prostriedky od Esetu sľúbené nemajú. „Je jasné, že sa pokúsime osloviť ľudí, ktorých považujeme za ochotných a schopných pustiť sa do takéhoto projektu,“ načrtol.

Pravdepodobným variantom je aj financovanie čitateľmi. „Platby od čitateľov sú najlepším spôsobom, ako zvýšiť nezávislosť média,“ poznamenal T. Bella, ktorý v minulosti zakladal Piano, systém spoplatnenia online obsahu slovenských médií.

Z vedenia Piano Medie odchádzal v septembri 2013, keď sa vrátil do Petit Pressu na pozíciu zástupcu šéfredaktora. V spoločnosti je v súčasnosti podľa vlastného vyjadrenia spolumajiteľom výrazne minoritného podielu.

Viac o prebiehajúcich zmenách v slovenských médiách, vrátane rozhovoru s Igorom Grošaftom, ktorý pre Pentu kúpil podiel v Sme, sa dočítate v najnovšom vydaní týždenník TREND (vychádza vo štvrtok 23. októbra, v stredu popoludní je dostupný cez digitálne kiosky a v archíve na TREND.sk).

Poznámka: Vydavateľstvo TREND Holding vlastní spoločnosť V3 Media Holdings patriaca k finančnej skupine Penta.