Etarget spúšťa nový typ cielenia reklamy: retargeting

Pay-per-click inzertná sieť Etarget rozširuje ponuku svojich reklamných formátov. Okrem klasických PPC kampaní viazaných na kľúčové slová chce umožniť klientom cieliť aj iným spôsobom. Od tohto týždňa umožňuje takzvaný retargeting, novú formu on-line reklamy, ktorá po webe sprevádza zákazníkov s potenciálnym záujmom o daný produkt a pripomína im kúpu.

Nový formát prezentuje Etarget zákazníkom cez prísľub presnejšieho cielenia na zákazníka, ktorý už prejavil záujem o konkrétny tovar alebo službu. Kedže zákazník pri prvej návšteve webu podľa slovenského country managera Martina Kováča v 98 % prípadov nenakúpi, je potrebné ho nestratiť ani po odchode zo stránky. Retargeting podľa Etargetu zvyšuje šancu, že takýto zákazník, oslovený správnym spôsobom, sa na stránku inzerenta vráti.

Retargetingové kampane fungujú na princípe špeciálneho kódu, ktorý si inzerent vloží na svoj web. Tento kód uloží na strane používateľa informáciu v cookie o tom, že zákazník už stránku navštívil. Po príchode na weby začlenené do reklamnej siete ponúkajúcej retargeting sa potom bude daná stránka používateľovi s uloženým cookie pripomínať reklamným odkazom na všetkých weboch v sieti Etarget. Tých je v súčasnosti na Slovensku približne tisíc.

Etarget spúšťa nový typ cielenia reklamy: retargeting

Zdroj: Etarget

Etarget spúšťa nový typ cielenia reklamy: retargeting

Zdroj: Etarget

 

Retargeting spúšťa Etarget naraz na na všetkých trhoch okrem Poľska. V Poľsku bude podľa marketingového manažéra Etargetu Pavla Magica uvedenie retargetingu aktuálne, keď firma na tamojšom trhu dostatočne rozšíri svoju reklamnú sieť.

Štart nového reklamného formátu poňal tematicky - uvádza ho retargetingovou kampaňou. Potenciálnych inzerentov posiela z tlačovej správy na stránky Retarget.sk,  Retarget.cz a ďalších pre jednotlivé trhy. Na nich je je vložený retargetingový kód.

 Návštevníkom Retarget.sk sa následne zobrazujú pripomienky možnosti využiť nový reklamný formát na weboch v sieti Etargetu vrátane veľkých portálov, ktoré s Etargetom spolupracujú. Po prekliku z inzerátu sa dostane používateľ na landing page, z ktorej si môže objednať retargetingovú kampaň.

Kampane ponúka Etarget v troch prednastavených balíkoch. Dva z nich sú v nízkych cenových hladinách do 20 eur za kampaň. V nich ponúka inzertná sieť obmedzené určité množstvo preklikov, ale neobmedzený počet zobrazení inzerátov. Tretí balík si môže inzerent zostaviť sám. V rámci balíkov Etarget ponúka aj správu kampane. Okrem toho je dostupná možnosť zadať a spravovať kampaň samostatne, mimo balíkov priamo z Etarget.sk.

S retargetingom neprichádza Etarget na Slovensko a do Česka ako s úplnou novinkou. Oba trhy už službu poznajú. Pre bannery ju ponúka napríklad Web2media prostredníctvom svojho systému AdGuru, v ponuke ju má aj AdOcean.cz. Retargeting umožňuje od minulého roka aj Google.