Podľa The Verge už dokonca Facebook novú aplikáciu v pondelok zverejnil v App Store v niektorých krajinách mimo USA, no vzápätí ju stiahol. Svoj tromf na rýchle posielanie fotografií a videí, ktoré po prezretí príjemcom navždy zmiznú, modrá sociálna sieť vytiahne zrejme oficiálne už v najbližších dňoch.
Facebook pre The Verge potvrdil, že zverejnenie Slingshotu bolo neplánované. Hovorkyňa zároveň uviedla, že vývoj aplikácie sa finišuje. „So Slingshotom budú používatelia môcť zdieľať s priateľmi každodenné momentky. Už čoskoro bude služba k dispozícii,“ uviedla zástupkyňa spoločnosti.
Facebook sa v minulosti pokúsil neúspešne o akvizíciu konkurenčného Snapchatu. Zakladateľom služby ponúkal tri miliardy dolárov, ale tí ponuku neprijali.
Po tom, čo sociálna sieť neuspela so spomínaným vlastným variantom Poke, vrhla sa do vývoja Slingshotu. Ten sa má nápadne podobať na Snapchat, zakladajúci si na minimalistickom používateľskom rozhraní, v ktorom stačí pár dotykov obrazovky na odoslanie správy.
Nezaháľa však ani Snapchat, ktorý len minulý mesiac používateľom umožnil okrem posielania fotografií a videí aj vymieňanie si textových správ a uskutočňovanie videohovorov. Používatelia služby denne pošlú až 700 miliónov príspevkov, teda takzvaných „snapov“.
Snapchat je extrémne populárny najmä u mladých Američanov. V tejto cieľovke pozoruje Facebook mierny odliv používateľov, ktorých zaujímajú okrem iného služby umožňujúce flexibilnejšiu komunikáciu.
Slingshot stiahnutý z malajziského AppStore Zdroj: thenextweb.com
Jedného z konkurentov už sociálna sieť pohltila, keď vo februári odkúpila za astronomických 19 miliárd chatovaciu aplikáciu WhatsApp, vďaka čomu pod svoju strechu získala vyše 500 miliónov používateľov.
Napriek tomu sa chce Facebook pokúsiť osloviť aj ďalších, k čomu má prispieť práve Slingshot. Konkurenciou pre sociálnu sieť v boji o mladých je nielen Snapchat, ale aj ďalšie novšie, no rýchlo rastúce aplikácie ako WeChat, Line či KakaoTalk, pripomenul Financial Times.
Slingshot bude fungovať samostatne mimo prostredia Facbeooku, čo potvrdzuje stratégiu šéfa Marka Zuckerbera, ktorý sa snaží rozvetvovať jednotlivé služby. Aj svoju vlastnú chatovaciu službu Facebook Messenger sociálna sieť vyčlenila do samostatnej mobilnej aplikácie, vraj preto, že appka takto funguje spoľahlivejšie. Na tablete ostal messenger súčasť hlavnej Facebook aplikácie.
V čom by mohol byť Slingshot „lepší“ oproti Snapchatu, zatiaľ celkom jasné nie je. Podľa webu Mashable sa aj používanie novinky Facebooku začína nahratím videa či spravením záberu, ktorý možno upraviť kresbou či titulkom podobne ako v Snapchate. Recipient správy doručenú správu „odomkne“, len ak predtým sám odošle inú. Po otvorení správy možno priamo reagovať odpoveďou.
Prijaté správy po čase takisto „miznú“, v prípade služby Facebooku zatiaľ nie je zrejmé, po akom čase. V prípade Snapchatu používateľ môže nastaviť „životnosť“ správy na jeden až desať sekúnd.
Samotný Snapchat nemá na najväčšom trhu v USA len fanúšikov, ale aj množstvo kritikov. Žiakom v školách berie podľa niektorých zdrojov viac pozornosti ako ktorákoľvek iná aplikácia. Služba zároveň podľa ďalších názorov nepriamo podporuje „sexting“ – teda posielanie explicitných materiálov, práve v súvislosti s tým, že po doručení sa obsah automaticky zmazáva.