Európska komisia (EK) začala ďalšie vyšetrovanie americkej internetovej spoločnosti Google. Tentoraz chce zistiť, či firma neobmedzuje konkurenciu na trhu technológií pre digitálnu reklamu. A to tým, že uprednostňuje vlastné služby pre on-line reklamu pred konkurenčnými vydavateľmi, zadávateľovi reklamy a podniky, ktoré ponúkajú podobné služby. Komisia to uviedla v tlačovej správe.

Bangkok.,Thailand.,January,24,,2016:a,Woman,Is,Typing,On,Google
Neprehliadnite

Nemecký protimonopolný úrad začal vyšetrovať Google

„Služby on-line reklamy sú jadrom toho, ako Google a vydavatelia zarábajú na svojich on-line službách. Google zbiera dáta, ktorá využíva pre konkrétne reklamné účely, predáva reklamný priestor a zároveň vystupuje ako sprostredkovateľ on-line reklamy," uviedla podpredsedníčka EK Margrethe Vestagerová, ktorá má na starosti aj hospodársku súťaž. „Google je teda prítomný skoro na všetkých úrovniach dodávateľského reťazca pre zobrazovanie on-line reklamy," dodala. Komisia má podľa nej obavy, že Google konkurenčnom službám on-line reklamy súťaž sťažil v segmente označovanom ako „ad tech stack".

Google mal v minulom roku na tržbách z on-line reklamy 147 miliárd dolárov, čo je viac, než koľko vygenerovala akákoľvek iná firma v tejto brandži. Reklama na jeho nástrojoch, vrátane vyhľadávača, servera YouTube alebo pošty Gmail, sa tiež zásadnou mierou podieľala na celkových tržbách a zisku.