Sex je nástroj aj pre The Economist

Ani seriózny britský časopis sa pri reklame neštíti najoverenejších a často účinných postupov. Sex predáva, a tak naň vsádza aj vo svojej bannerovej reklame. Na webe CNN svieti vizuál, ktorý na prvý pohľad vyzerá ako anketa. Čitateľa sa pýta, koľko priemerný muž platí za sex. Nech si však vyberie hociktorú z troch možností, výsledkom je prelinkovanie na dávnejší článok Economistu o najstaršom remesle. Používateľa zároveň Economist láka na objednávku predplatného, píše web Meedia.de, ktorý si všimol blog digitálnej agentúry aimClear o téme. Článok o prostitúcii sa v ekonomickom týždenníku objavil už v lete. Ako ďalej poznamenáva Marty Weintraub z aimClear, Economist celkovo v posledných rokoch častejšie píše o sexe, slovo „sex“ sa v nadpisoch jeho článkov tento rok objavilo 32-krát, kým vlani len 14-krát a predvlani 12-krát.

Predávať všetko Netflixu? Krátkozraké

Šéf prémiovej americkej televíznej siete Starz Chris Albrecht sa priamo obul do produkčných spoločností, ktorým odkázal, že považuje za krátkozraké predávať všetky najlepšie seriály a ďalší špičkový obsah Netflixu. To z neho robí stále silnejúceho hráča v oblasti prémiových digitálnych služieb. „Myslím, že to je v skutočnosti krátkozraké. Ak by všetko nepredali Netflixu, čo by ponúkal?“ spýtal sa podľa Variety Ch. Albrecht. Bývalý šéf HBO na druhej strane rozumie finančnej motivácii zo strany Netflixu. Starz pod jeho vedením nepredĺžila pred dvomi rokmi s populárnou videoslužbou kontrakt, Netflix tak prišiel o desiatky filmov, ktoré dovtedy ponúkal vo svojej videotéke. Predchádzajúca spolupráca so Starz pritom službe výrazne pomohla v začiatkoch.

Facebook umožní vyhľadávanie v postoch

Facebook doplní medzi možnosti vyhľadávania novinku - medzi výsledky zaradí aj príspevky používateľov. Ľudia by tak mali byť ľahšie schopní nájsť fotky, komentáre či nazdieľané linky od svojich známych na sieti. Sieť tiež zobrazí iba tie príspevky, ku ktorým má hľadajúci človek prístup. Ak teda fotka tej-ktorej osoby nie je verejne dostupná, vyhľadať ju môžu len ľudia z okruhu facebookových priateľov. Nová funkcia je podľa The Verge dostupná na počítačoch od utorka, následne bude fungovať aj na mobiloch. Práve tam by sa novinka podľa Facebooku mala uchytiť najviac. Zlá správa - vyhľadávanie funguje v rámci takzvaného Graph Searchu, inteligentného vyhľadávača, ktorý na mnohých trhoch, vrátane Slovenska, nebol spustený.

Robbie Williams si hľadal prácu na sociálnej sieti

Mierny rozruch medzi fanúšikmi vyvolalo video Robbieho Williamsa, ktorý na Facebooku ako čerstvý dvojnásobný otec povedal, že ho celkom omrzela jeho spevácka kariéra a chcel by si vyskúšať poriadne zamestnanie. Obrátil sa pri tom na Nemecko, ktoré podľa vlastných slov miluje a chcel by profesionálne pôsobiť práve tam. Už to bol prvý náznak toho, že nepôjde o celkom úprimnú spoveď, ale zrejme premyslenú marketingovú kampaň, ktorej základom má byť práve virálne video speváka. Popstar v príspevku hovorí, že na futbal je pristarý, na módu pritučný, a tak by sa najradšej zameral na nemecké autá, o ktorých počul samé dobré veci. Tri hodiny po zverejnení videa prišla aj rýchla odpoveď: miesto manažéra sociálnych sietí spevákovi ponúkol Mercedes Benz. Výrobca áut ani zástupca nemeckého Facebooku pre Meedia.de ale nepotvrdili, že išlo o vopred pripravenú reklamnú hru.

Príspevok od Robbieho Williamsa.

Zomrel Pugsley Addams

Vo veku 59 rokov zomrel herec Ken Weatherwax, ktorý ešte ako dieťa stvárnil postavu Pugsleyho v populárnom sitcome The Addams Family, ktorý podľa The Wrap v rokoch 1964 až 1966 vysielala stanica ABC. Seriál bol známy aj na Slovensku. Herec zomrel v nedeľu na následky infarktu.

Rok podľa Facebooku

A už je to tu. Čas koncoročných prehľadov. V utorok s ním vyrukovala slovenská pobočka Googlu, celosvetový prehľad zas priniesol Facebook na peknej microsite.

Čo boli top témy pre používateľov najväčšej sociálnej siete sveta?

Na prvom mieste sa umiestnili MS vo futbale v Brazílii. Podľa Facebooku sa športová udalosť roka spomínala v konverzáciách viackrát ako akýkoľvek iný event v histórii sociálnej siete.

Na druhom mieste sa umiestnila téma šírenia vírusu ebola, na treťom lokálnejšia udalosť – prezidentské voľby v Brazílii. Podobne ako na Googli, aj na Facebooku zasiahla ľudí smrť herca Robina Williamsa.

Ako vírus sa šírili videá v rámci kampane Ice Bucket Challenge, charitatívnej akcie v prospech zbierky pre výskum choroby ALS. Medzi júnom až septembrom sa na Facebooku zdieľalo až 17 miliónov klipov s ľuďmi, ktorí sa obliali vedrom ľadovej vody.

Facebook do top 10 tém roka 2014 zaradil aj konflikt v Gaze, zmiznutie dvoj lietadiel Malaysia Airlines, finále NFL Super Bowl, streľbu v americkom Fergusone a zimnú olympiádu v Sochi.

A na záver zopár rebríčkov (za používateľov z USA)

TV seriály

Väčšina šou v top 10 neprekvapí, za zmienku ale stojí, že na dvojke sa umiestnila komediálna dráma Orange is the New Black, ktorá nebežala v klasickej televízii, ale nasadila ju on-demand platforma Netflix.

1. Game of Thrones

2. Orange is the New Black

3. The Walking Dead

4. The Big Bang Theory

5. Downton Abbey

6. American Horror Story

7. Sons of Anarchy

8. True Detective

9. How I Met Your Mother

10. Scandal

Zábavači

Kim Kardashian nezlomila internet, umiestnila sa až na desiatej priečke.

1. Beyoncé

2. Pharrell Williams

3. Nicki Minaj

4. Taylor Swift

5. Jimmy Fallon

6. Iggy Azalea

7. Katy Perry

8. Pitbull

9. John Legend

10. Kim Kardashian

Filmy

Dominovali animáky, scifáče, rozprávky – o filmoch na Facebooku evidentne najradšej debatuje mládež.

1. Frozen

2. Guardians of the Galaxy

3. Teenage Mutant Ninja Turtles

4. Maleficent

5. The Lego Movie

6. The Fault in our Stars

7. Transformers: Age of Extinction

8. Gone Girl

9. The Hunger Games: Mockingjay - Part 1

10. The Purge: Anarchy

Skladby

1. Happy – Pharrell

2. All of Me – John Legend

3. Stay with Me – Sam Smith

4. Turn Down for What – DJ Snake & Lil Jon

5. Let It Go (from Frozen) – Idina Menzel

6. Drunk in Love – Beyoncé featuring Jay-Z

7. Anaconda – Nicki Minaj

8. Shake It Off – Taylor Swift

9. Rude – Magic!

10. Fancy – Iggy Azalea featuring Charli XCX

Celý prehľad Facebooku 2014 – Year in Review nájdete tu.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)