Tlačený Newsweek prestane vychádzať
Doba internetu sa výrazne podpísala najmä na tlačených médiách. Jednou z jej obetí je aj magazín Newsweek, ktorý vychádza bezmála 80 rokov. Ako uviedla šéfredaktorka Tina Brown, The Newsweek sa s tlačeným svetom rozlúči na konci tohto roka. Potom už bude dostupný len digitálne.
Zdroj: SITA/AP
„Google ne parle pas Francais?“
Francúzska vláda zrejme nemá vážnejšie problémy, takže sa rozhodla prísť s návrhom zákona, ktorý by vyhľadávače donútil platiť za odkazy na online spravodajské médiá vo výsledkoch vyhľadávania. To znamená, že napríklad Google by na vaše stránky nosil kopu nových návštevníkov a ešte by vám za to aj platil. No paráda, že?! Americká firma si to ale nemyslí, takže sa začala vyhrážať, že ak zákon prejde, prestane odkazovať na francúzske médiá.
Po Voyo Cinema a Family pribudnú aj ďalšie tematické kanály
Markíza sa udomácnila už aj na internete. Po Voyo Cinema predstavila ľahšie zameraný tematický kanál Voyo Family. V portfóliu už má aj Markíza News, zameraný na celodenné aktuálne spravodajstvo. Podľa vyjadrenia zástupcov portálu by mali v krátkom čase pribudnúť aj ďalšie stanice.
Facebook zarobil viac, ako sa čakalo
Po niekoľkých mesiacoch negativity okolo cien akcií Facebooku svitlo partičke okolo Zuckerberga na lepšie časy. Síce za tretí kvartál vykázali stratu, značná časť položiek bola jednorazová. Ak by sme si ich odmysleli, spoločnosť by dosiahla zisk 311 miliónov USD (oproti 227 minulý rok). Vďaka tomu vzrástli aj ceny akcií (o 13 %), čo určite potešilo aj zamestnancov obdarených akciami. Od pondelku ich totiž už môžu predať na voľnom trhu.
Ďalšia ďalšia veľká vec...
Ak sa prestávate orientovať vo všetkých tých fejsbúkoch a internetoch, nepoteším vás. Objavila sa nová sociálna sieť, ktorú už pár dní po spustení označujú ako hit. Pheed je vlastne niečo ako Twitter, ale za to, že vás niekto sleduje, si môžete brať peniaze. No vážne! Každopádne, za prvých pár dní sa sieti podarilo prilákať viac ako 350-tisíc používateľov a toto číslo rastie ďalej.
Zápisky z Engage 2012
Český Socialbakers si v New Yorku spravili malú konferenciu. Témou bol (ako ináč) marketing na sociálnych médiách. Zápisky z neho si môžete prečítať na tyinternety.cz.
Ako na inbound marketing?
Ak vás zaujal koncept inbound marketingu, ale neviete, ako sa pohnúť ďalej, pozrite si túto infografiku. A ak neviete, čo inbound marketing je, pozrite si ju tiež.
Haluz týždňa: meranie ROI na sociálnych médiách je mýtus. AU!
Adobe sa už dlhšie pohráva s meraním marketingových aktivít na sociálnych médiách. Nedávno spustil Adobe Social, ktorý má ambíciu stať sa odpoveďou (nielen) na otázku návratnosti investícií do sociálnych médií.
Seriál Digitálny týždeň vzniká v spolupráci s ADMA.
Vychádza každý týždeň v nedeľu na Mediálne.sk a eTREND.sk
Prečítajte si staršie vydania seriálu Digitálny týždeň (aj RSS)