Čo naozaj funguje na Facebooku? Toto, Ty, Tento, Veci...

Facebook a spol. je pre spravodajské weby jeden z najdôležitejších kanálov pre získavanie navštevnosti. Firma BuzzSum analyzovala 2,7 milióna zdieľaní článkov a zistila, kto a čo generuje najvyššiu engagement (treba podotknúť, že nejde o úplne reprezentatívnu štúdiu). Najviac zdieľaní vo vzorke získal BuzzFeed, nasledovaný Huffngton Postom a CNN. Najviac zdieľaní na článok získali ViralNova a Upworthy - vyše 60-tisíc. Väčšina ostatných vydavateľov dokáže získať na text v priemere do 5-tisíc zdieľaní.

Pri pohľade na nadpisy článkov z Business Insidera najviac fungujú slová ako chart (graf), bitcoin, Apple, Facebook, iPhone či jobs. BuzzFeed je známy zverejňovaním rôznych bizarných rebríčkov, ktoré sa zväčša začínajú rovnakými slovami (musíte vidieť, x vecí). Medzi top pojmy tak patria Things, This, You, That, Know, The a podobne. Podobne funguje aj Upworthy a paradoxne aj Mashable. Bulvárno-spravodajský web Huffington Post zháňa kliky pojmami ako Photos, Video, Marriage či NSFW. Kompletné výsledky prieskumu na Marketingland.com.

Ako médiá vysvetľujú internet

Vysvetliť fenomény modernej doby v jednoduchých formuláciách je výzvou aj pre médiá. Zvlášť, ak chcú byť čo najzrozumiteľnejšie pre svoje univerzálne publikum. Web Mashable si všimol prudký vývoj v tom, ako sa rôzne médiá aj konkrétny osoby popasovali s opismi všeobecne známych pojmov ako Facebook, Twitter, zavináč či blog. Ako vysvetlil Kevin Spacey, čo je Twitter, moderátorovi nočnej talkšou Davidovi Lettermanovi? A ako charakterizoval Twitter denník New York Times v minulosti, keď bol v plienkach, a dnes, keď má milióny používateľov?

Nemecký denník čakajú veľkú úsporné opatrenia

Vydavateľ nemeckého denníka Frankfurter Algemeine Zeitung (FAZ) oznámil ďalšiu vlna šetrenia, v rámci ktorej chce do roku 2017 ušetriť 20 miliónov eur. V súvislosti s tým prepustí do 200 zo súčasných 900 zamestnancov, uvádza DWDL.de. Spoločnosť FAZ-Geschäftsführung skončila v strate vlani aj predvlani. V roku 2012 sa vyšplhala na 4,3 milióna eur, v minulom roku bola ešte vyššia, písal Handelsblatt bez konkrétneho číselného údaju. Noviny už v tomto roku úsporné opatrenia zaviedli, keď sa redukoval počet strán a čiastočne reštrukturalizovali oddelenia. Noviny podľa auditu IVW predávali v druhom kvartáli denne takmer 307-tisíc výtlačkov.

CNN na mieru

Spravodajská televízia chystá na tento mesiac projekt novej personalizovanej platformy, ktorú testuje už od apríla. Služba sa volá CNNgo (pôvodne CNNx) a má používateľom umožniť vlastnú skladbu TV programu. Názov nadväzuje na mobilnú on-demand verziu platenej televízie HBO (HBO Go), ktorá rovnako ako CNN patrí pod Time Warner, píše AdAge.com. CNNgo bude mať na začiatok dvoch sponzoro - Lexus a Canon, s ktorými bude televízia testovať možnosti reklamnej spolupráce. Aplikácia je dostupná pre iPad, na webe CNN a mala by sa stať aj súčasťou set-top boxov operátorov. Cieľ? Vrátiť divákov k značke CNN, inzerenti by zas mali dostať cenné informácie o spotrebiteľskom správaní.

CNN musí znovu zamestnať 100 ľudí

CNN zrejme bude musieť opätovne zamestnať 100 ľudí a ďalším 200 vyplatiť celkovo “desiatky miliónov dolárov,” píše The Wrap. Dôvodom je nahradenie ľudí od subdodávateľa Team Video Services in-house zamestnancami, ktorí na rozdiel od TVS neboli v odboroch. Odborárska organizácia National Labor Relations Board tento postup (z roku 2003) napadla na súde a uspela. CNN má 14 dní na opätovné zamestnanie ľudí z TVS na rovnakých alebo ekvivalentných pozíciách. CNN pre The Wrap uviedla, že s rozhodnutím NLRB nesúhlasí a zváži ďalšie možnosti. Server dodáva, že spravodajská televízia prechádza v súčasnosti reštrukturalizáciou, ktorá znamená najmä to, že sa bude menej vyrábať, no bude na to aj menej ľudí.

Oficiálny štart Netflixu

Netflix v utorok 16. septembra oficiálne odštartoval v Nemecku a ďalších európskych krajinách. Detaily služby: mesačná cena je 7,99 eura, HD verzia 8,99 eura, pri licencii pre 4 zariadenia 11,99 eura. K dispozícii sú seriály ako Orange is the New Black, House of Cards (obe pôvodná produkcia), Fargo, Breaking Bad, The Walking Dead či Family Guy (na Game of Thrones či True Detective má naďalej exkluzívne práva partner HBO, Sky). V Nemecku je aj viacero archívnych lokálnych formátov ako Ladykracher, Stromberg či Pastewka. Niektoré tituly sú aj v rozlíšení UltraHD 4K. Pri filmoch aj seriáloch je k dispozícii aj pôvodná audiostopa spolu s nemeckými titulkami.

Natívny New York Times

Takzvanú natívnu reklamu nevyužívajú iba klasickí inzerenti, ale aj médiá. Prestížny denník The New York Times si túto formu inzercie (reklama tváriaca sa ako redakčný článok) objednal na technologickom webe Mashable. Cieľom je uviesť obsah denníka novým čítateľom. Mashable si Times vybrali aj kvôli možnostiam propagácie na stránke aj sociálnych sieťach. Texty obsahujú linky na nadčasovejšie staršie texty denníka, fotografie či embednuté videá. (Inzertné články: 11 Inspiring Videos That Will Restore Your Faith in Humanity, 9 Cultural Icons Who Have Written for ‘The New York Times’). NY Times si objednal celkovo štyri reklamné texty. Viac na Poynter.org.

Američania majú novú webovú jednotku

Najnavštevovanejším spravodajským webom v USA je od augusta stránka Huffington Postu, ktorá prekonala aj weby CNN či The New York Times (bez zarátaní agregátorov od Yahoo, Googlu či MSN). V auguste ju navštívilo 115 miliónov unikátnych používateľov, informuje Meedia.de. Šéfka vydavateľa Arianna Huffingtonová sa čitateľom aj redakcii poďakovala s dôvetkom, že sa teší, kedy oznámia pokorenie 200-miliónovej hranice. Podľa jej vyjadrenia si web sľubuje aj ďalší rast vzhľadom na investície do videožurnalistiky, sociálnych aktivít a medzinárodnej expanzie.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)