Čínske internetové trhovisko Temu, ktoré si všimol aj TREND v tomto a v tomto článku, nakúpil popredné pozície vo vyhľadávaní Google, pričom použité kľúčové slová odrážajú najmä názvy niektorých českých firiem, píše český web Hospodárskych novín s tým, že niektoré české spoločnosti sa obávajú krachu a zvažujú predžalobné výzvy.
„Kto si na prelome rokov zadal do vyhľadávača Google heslo Alpine Pro a klikol na prvý ponúknutý odkaz, nedostal sa na eshop českého predajcu so športovým tovarom. Vyhľadávač ho odkázal na čínske internetové trhovisko Temu s veľmi lacným tovarom,“ píše ekonomický web.
Portál si zároveň myslí, že cieľom čínskeho webu je hlavne zviditeľniť sa, pričom nastavil také ceny za inzerciu, ktoré robia problémy iným firmám a ich eshopom. Tie v tomto smere nemajú veľmi na výber a snažia sa čínske snahy obísť inými cestami, ako zaujať možného zákazníka.
„Máme absolútny pokles objednávok, skoro 70 percent z dôvodu eshopu Temu. Je to tak 14 dní, čo sú naše eshopy úplne mŕtve,“ hovorí Dagmar Kotrbová, majiteľka firmy Sherino Brand, ktorá popisuje, že platené reklamy na Google mali veľký podiel na množstve objednávok.
Zvýšenie cien za reklamu vo vyhľadávaní Google evidoval aj Tomáš Linhart z eshopu Môj koberec, suma sa dokonca zvýšila aj v prípade kľúčového slova, ktoré bolo rovnaké ako názov obchodu, teda „môj koberec“. „Temu teraz investuje do reklamy dokonca ešte viac ako Allegro, ktorého vstup taktiež zamával českou e-commerce. Sú to firmy, ktoré majú len jediný cieľ, a tým je rast ich podielu na trhu bez ohľadu na efektivitu alebo cenu reklamy,“ tvrdí Linhart.
Odborník na online marketing Pavel Tlapák si však myslí, že Temu sa táto stratégia nemusí vyplatiť, keďže ľuďom ponúka tovar, ktorý nesúvisí s ich hľadaním. „Podľa Tlapáka tak môže byť výsledkom len budovanie povedomia o existencii Temu a taktiež zbieranie súborov cookies o užívateľoch, vďaka ktorým im bude ponúkať cielené reklamy,“ pokračuje český portál s tým, že ďalšie kampane Temu by tak mohli byť lepšie cielené.