Čínska aplikácia pre zdieľanie krátkych videí Tiktok spustila po mesiacoch skúšobnej prevádzky internetový predaj v Spojených štátoch. Firma, ktorá spadá pod internetový podnik Bytedance, o tom informovala na svojom blogu. TikTok sa snaží napodobniť úspech, ktorý v USA dosiahli konkurenčné platformy Shein a Tomu založené v Číne.
TikTok má v Spojených štátoch viac ako 150 miliónov užívateľov. Tí budú teraz môcť na svojich profiloch sledovať videá a priame prenosy, ktoré odkazujú na predaj. Aplikácia ponúka tvorcom, značkám a obchodníkom nástroje na prípravu takéhoto obsahu.
Medzi nové funkcie patrí záložka, kde môžu firmy vystavovať svoje produkty. Logistiku a platby zastrešuje TikTok. Firma uviedla, že svoju nákupnú službu prepojila s rôznymi platformami tretích strán, ako sú napríklad Shopify, Salesforce a Zendesk.
TikTok spustil internetový predaj popri Číne už tiež v Thajsku, vo Vietname, v Malajzii, Singapure, Británii alebo na Filipínach.