Keď však používatelia použijú navigačnú funkciu, sú automaticky presmerovaní do aplikácie spoločnosti AutoNavi, mapovej služby vo vlastníctve čínskeho internetového giganta Alibaba Group Holding.

Obe aplikácie sú síce dizajnovo rozdielne, používatelia však hlásia, že vychádzajú z podobných údajov. To značí, že Google pri svojom návrate na čínsky trh s AutoNavi spolupracoval, píše portál Nikkei.

Načasovanie návratu Google podľa servera naznačuje zmenu stratégie Pekingu. Vláda síce zostrila postoj k internetu prostredníctvom zákona o kybernetickej bezpečnosti, ktorý vstúpil do platnosti v júni 2017, na druhej strane má záujem na rozvíjanie technológií umelej inteligencie.

Zdá sa, že obe strany sa rozhodli spolupracovať na tomto vývoji a neriešiť sporné oblasti, ako je vyhľadávač Googlu a platformy pre zdieľanie videí typu YouTube. Americká spoločnosť v decembri oznámila, že otvorí centrum Google AI China pre výskum umelej inteligencie.

Mapová služba Googlu nebola v Číne k dispozícii od roku 2010, kedy ju spoločnosť stiahla, pretože odmietla pokračovať v autocenzúre výsledkov svojho vyhľadávača.

Aj iné americké technologické firmy dospeli k záveru, že čínsky trh je natoľko veľký, že ho nemôžu ignorovať. To platí pre Apple a Amazon, ktorí podmienky zákona o kybernetickej bezpečnosti splnili napríklad tým, že prevádzku dátových centier zverili do rúk čínskych firiem.

Na rozdiel od nich Facebook zastáva názor, že čínske nároky na správu dát a autocenzúru ohrozujú jeho renomé v USA a Európe.