Instagram o novinke napísal na blogu, kde krok obhajuje stúpajúcim množstvom obsahu na sieti, v ktorej sa používatelia pomaly môžu začať strácať. Tvrdí, že v priemere im v súčasnosti uniká aj 70 percent príspevkov.
„Tým, že Instagram rastie, je čoraz ťažšie dostať sa k všetkým fotografiám a videám, ktoré ľudia zdieľajú. To znamená, že často nevidíte príspevky, ktoré by vás mohli zaujímať,“ píše sa v blogu.
Instagram to chce vyriešiť zavedením algoritmu, ktorý už používatelia poznajú z Facebooku a s ktorým len nedávno začal pracovať aj Twitter.
Tento spôsob radenia postov však nevyhovujú všetkým. Ako výhodu Instagramu mohli mnohí používatelia vnímať práve to, že zobrazuje všetky posty „followerov“ a nijako ich nefiltruje.
Zavedenie algoritmu po novom aj Instagram zaradí medzi služby, kde o radení postov rozhodne súbor nastavených pravidiel. Ten, samozrejme, prináša potenciálnu nedokonalosť a zároveň obavu, že môže zlyhávať či diskriminovať tých, čo prispievajú menej alebo nezaujímavo. Nástrahy tohto algoritmu poznajú z Facebooku používatelia, ale najmä značky a marketéri.
Instagram nešpecifikoval detailnejšie, ako bude vyhodnocovať relevanciu príspevkov a či pri tom využije aj informácie o používateľoch z Facebooku. Tvrdí však, že zabezpečí, aby používateľovi neuniklo video z koncertu obľúbenej kapely či fotka dieťaťa najlepšej kamarátky.
„Poradie fotografií a videí bude založené na pravdepodobnosti, že vás daný obsah zaujíma, vašom vzťahu s osobou, ktorá príspevok zdieľa, ako aj na načasovaní príspevku. Na začiatku sa sústredíme na optimalizáciu – zobrazovať sa budú všetky príspevky, no v inom poradí,“ uvádza Instagram.
Priorizácia postov by nemala súvisieť s umiestňovaním reklamy na sieti. Instagram zaraďuje sponzorované príspevky už od ich uvedenia pomerne vysoko, čo zoradenie ostatných postov neovplyvňuje.
Výhodou pri zavedení novinky je, že Instagram má k dispozícii skúsenosti Facebooku. Tomu fotosociálna sieť patrí od roku 2012, keď ju kupoval za miliardu dolárov. Facebook svoj algoritmus viackrát menil a upravoval, dá sa predpokladať, že Instagram bude mať ten svoj doladený už od začiatku lepšie.
„Budeme sa tomu venovať primerane dlhý čas a počúvať spätnú väzbu používateľov. Novinka bude badateľná v nasledujúcich mesiacoch,“ dodal Instagram v blogu.