Český NetMonitor sa vracia k starej metodike. Prechod na novú nezvládol

 

 

Oficiálny audit návštevnosti na českom internete NetMonitor musí spraviť krok vzad. Vracia sa k starej metodike merania návštevnosti. S novou má totiž problémy, ktoré zatiaľ nevie vyriešiť. Informovala o tom Lupa.cz.

 

České portály zoskupené v Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) rozhodli z pozície objednávateľa auditu o návrate k pôvodnej metodike včera. Popudom im boli pretrvávajúce pochybnosti o kredibilite Netmonitoru. S číslami, ku ktorým sa nedávno inovovaný audit dopracoval, bola veľká časť portálov nespokojná. Kým sa nepodarí odstrániť problematické momenty, zostanú portály radšej pri starej metodike.

 

SPIR zároveň rozhodol aj o tom, že v meraní ostane zahrnuté aj ICQ portálovej skupiny Centrum Holdings. Podľa novej metodiky by z auditu vypadlo, čo bolo jedným zo spúšťačov kritiky NetMonitoru.

 

Od marca 2009 mal oficiálny český internetový audit prejsť na nové meracie postupy. Už výsledky prvého inovovaného merania však nikdy neuzreli svetlo sveta, nakoľko v nich SPIR našiel niekoľko nezrovnalostí. O ďalšom osude Netmonitoru sa české portály, dočasne odstavené od mesačných štatistík, hádajú od konca apríla. Viac informáciách o kritike českého NetMonitoru.

 

Situácia v ČR pripomína pochybnosti, ktoré sa vlani na jeseň v súvislosti s meraním návštevnosti objavili aj na slovenskom internete. Vtedy kredibilitu auditu neohrozili zmeny v metodike, ale nevysvetliteľné vykyvy v návštevnosti. Viac informácií o pochybnostiach o AIMmonitore.