Česká vetva portálovej spoločnosti Centrum Holdings postupne dokončuje to, čo pred dvomi rokmi začala. Svoje webové značky jednu po druhej preklápa do novej podoby. Ako zatiaľ posledný prišiel na rad Atlas.cz. Od toho slovenského sa odlišuje zásadne. Na redizajn upozornil prevádzkovateľ v tlačovej správe na Ceskamedia.cz.
Podľa Centrum Holdings by hlavným krédom redizajnovaného Atlas.cz mala byť jednoduchosť. Zatiaľ, čo slovenský Atlas sa pri posledných inováciách v lete tohto roku pokúsil prehľadne poupratovať na titulke všetky svoje najdôležitejšie obsahové magazíny a servisné služby, ten český chce ísť presne opačným smerom. Nová homepage Atlas.cz sa podľa marketingového šéfa Tomáša Búřila snaží zhrnúť to najpodstatnejšie z portfólia Atlasu v niekoľkých základných bodoch. "Možnosti internetu rastú, ale pre česť používateľov sa tým niektoré stránky stávajú príliš komplikovanými," vysvetľuje Búřil.
Zdroj: Atlas.cz
Nový český Atlas preto napríklad produkciu obsahových webov nezobrazuje pod hlavičkou jednotlivých značiek, ale iba rozdelenú do dvoch kategórií: na spravodajstvo a tzv. informácie "zo života". Výrazný priestor na novej homepage má e-mail, katalóg a základný servis, inak ale ostatné služby priestor prakticky nedostávajú. Všetko ostatné ostáva skryté iba vo zvislom portálovom menu na ľavej strane webu.
Taktika Atlasu za takýmito zmenami je podľa prevádzkovateľa jednoduchá. Začiatkom roka totiž radikálnymi zmenami prešlo Centrum.cz, to sa premenilo na komplexný a personalizovateľný web. Atlas.cz má byť Centrumu svojou nenáročnosťou protipólom. Viac informácií i redizajne Centrum.cz.
Do vynovenej podoby sa Atlas.cz preniesol necelého pol roka po tom, čo na ňom prevádzkovateľ spravil zatiaľ posledné razantné zmeny. V lete Atlas.cz prišiel o svoju samostatnú doménu, miesto nej sa presunul na Atlas.centrum.cz a stal sa formálne súčasťou svojho väčšieho súrodenca. Jedným z cieľov Centrum Holdings bolo zhromaždiť maximum návštevnosti zo svojich portálov pod jednu spoločne auditovanú značku. Na Slovensku Atlas k takémuto kroku nepristúpi. Viac informácií o zmenách na Atlas.cz.
Redizajnom Atlas.cz má česká vetva Centrum Holdings skompletizované zmeny, na svojich najväčších značkách. Jej slovenský protipól je mierne pozadu. Atlas.sk síce už novú podobu dostal, Centrum.sk, rovnako ako spravodajské Aktuálne.sk sú ešte vo vývoji. Zmeny na Aktuálne boli avizované predbežne na prvý polrok, neskôr na jeseň tohto roku. Viac informácií o zmenách v rámci slovenského Centrum Holdings.