Česká televízia má ďaší nový web v priebehu pol roka. V nedeľu spustila redizajnovanú podobu svojho spravodajského portálu ČT24.cz. Chce ním viac vyjsť v ústrety používateľom, ktorí surfujú z mobilov a tabletov.
Nový dizajn ČT24.cz je v porovnaní s predchádzajúcou verziu výrazne jednoduchší. Hlavná stránka je vyskladaná z promoboxov, klasický spravodajský zoznam posledných zverejnených článkov na nej chýba.
Odlišné od iných spravodajských webov je aj delenie obsahu do tematických sekcií. Tie síce ČT24 má, výraznejšie však v hornom menu nepromuje oblasti ako šport, kultúra alebo politika. Do pozornosti miesto toho záložkami dáva živé vysielanie ČT24 alebo aktuálne kauzy sledované televíziou.
Zdroj: ČT24.cz
Celá filozofia portálu sa podľa šéfa nových médií v ČT Milana Fridricha s redizajnom mení. Podstatou už nebude priniesť používateľovi maximum informácií, ale uľahčiť mu prístup k tým najpodstatnejším. “Snažili sme sa tam dať iba tie správy, ktoré človek potrebuje. Nechceme, aby bol portál preplnený správami,” uviedol Fridrich vo vysielaní ČT24.
Nový web by okrem toho mal byť podľa ČT24 prístupnejší aj pre majiteľov mobilov a tabletov. Tým však ČT vychádza v ústrety aj inak. Spravodajský portál má aplikáciu pre iPhone a iPad, ktorá by sa mala stať ďalším pilierom internetových aktivít ČT.
Po redizajne spravodajského portálu ostáva ČT dotiahnuť ešte posledný web zo svojho portfólia. Do konca augusta by mal redizajnom prejsť aj web športového kanála ČT4. Spolu bude mať potom ČT vynovený videoarchív, spravodajský aj športový server, ku všetkým bude mať navyše mobilné aplikácie. Zatiaľ sa ČT sústreďuje prevažne na zariadenia od Apple, ale avizuje aplikácie aj pre ďalšie typy telefónov a tabletov.
Veľké redizajny robí ČT v období, kedy nie je isté, nakoľko sa jej aktivity na webe vyplatia. Internetová aj televízna konkurencia nástojí na obmedzení online aj televíznej reklamy pod značkou ČT.