Česká obdoba Last.fm odštartuje v marci


 

Český trh s internetovými rádiami spraví o dva mesiace veľký krok. Mediálna spoločnosť Lagardére, ktorá sa na Slovensku a v Česku zameriava prevažne na segment rádií, vstúpi do on-line biznisu. Na český internet prinesie lokalizáciu hudobnej komunity služby Musiline. Dátum spustenia je naplánovaný na marec. Pre týždenník Marketing a média to uviedol šéf internetovej divízie Lagardére Lubor Zoufal.

 

Lagardére ide do projektu s partnerom Centrum Holdings, ktorá prevádzkuje v Česku a na Slovensku portály Atlas a Centrum. Musiline bude súčasťou služby Koule.cz. "Momentálne sa už nedá nespolupracovať s jednotkami na trhu," vysvetlil Zoufal, prečo sa Lagardére neodhodlal na internet aj sám.

 

Na českej verzii Musiline chce Lagardére používateľom priniesť 40 až 60-tisíc skladieb, vo veľkej miere sa chce orientovať na českú popmusic. To by mala byť hlavná výhoda projektu voči britskému Last.fm. Okrem toho má však Lagardére ambíciu napodobniť aj iné veľké internetové značky. O Kouli hovorí ako o "Wikipedii českej populárnej hudby". Na serveri sa chce zameriavať v prvom rade na informácie o hudobnom dianí, plánuje priniesť kompletný katalóg českých interpretov a prehľad festivalov a koncertov.

 

Musiline je pôvodne francúzsky projekt. Na novej službe chce používateľom ponúknuť personalizované hudobné streamy, produkt plánuje v čo najväčšej možnej miere našiť na vkus používateľa. O projekte mediálna spoločnosť informovala už koncom minulého roka, vtedy iba v hrubých črtách. Viac informácií.