Česká mediálna skupina Economia prisľúbila, že daruje 200-tisíc eur nezávislému maďarskému spravodajskému portálu Telex.hu. Ten založili bývalí novinári stránky Index, ktorí v júli podali hromadnú výpoveď pre nátlak zo strany vlády.

Index bol najväčším maďarským médiom kritickým k vláde. Takmer všetci zamestnanci Indexu odišli po prepustení šéfredaktora, čo nazvali „otvoreným pokusom o nátlak“. To zvýšilo obavy, že vláda Viktora Orbána zvyšuje snahy o umlčanie kritických hlasov.

Viktor Orbán Maďarsko
Neprehliadnite

Prepustili šéfredaktora Index.hu, hnutie Momentum chystá demonštráciu

Česká mediálna skupina Economia vlastní napríklad české Hospodárske noviny alebo týždenník Respekt. Jej majiteľom je podnikateľ a investor Zdeněk Bakala.

„Našťastie, sa tím bývalých redaktorov Indexu rozhodol pokračovať v kvalitnej nezávislej žurnalistike v rámci nového média, online portálu Telex,“ uviedla predsedníčka predstavenstva skupiny Economia Zuzana Řezníčková. Dodala, že predstavenstvo Economie a jej majiteľ sa rozhodli podporiť projekt darom 200-tisíc eur na náklady spojené s rozbehom nového média.

Bývalí novinári Indexu spustili kampaň na získanie predplatiteľov a podpory pre Telex. Na projekt už prispelo vyše 32-tisíc ľudí. Zatiaľ nie je jasné, kedy sa nové médium spustí.

Šéf Telexu Márton Kárpáti potvrdil rokovania s Economiou. „Signalizovali, že nám chcú pomôcť darom, čomu sme otvorení,“ uviedol Kárpáti a dodal, že ešte bude potrebné dopracovať detaily dohody. Economia podľa neho nezíska výmenou za podporu podiel v Telexe.