Centrum na webe priznáva, že skresľoval údaje o návštevnosti Azetu za marec 2010, keď uverejnil graf s názvom „návštevnosť slovenského internetu“ v prezentácii potenciálnym inzerentom.

Azet konkurenta žaloval, súd mu dal vlani v októbri za pravdu. Centrum Holdings aktuálne rozsudok vykonáva a oficiálne sa ospravedlňuje.

„Konanie spoločnosti Centrum Holdings, a. s., bolo v rozpore so zákonom o reklame a zároveň aj v rozpore s dobrými mravmi súťaže a bolo spôsobilé privodiť iným súťažiteľom ujmu. Spoločnosť Centrum Holdings, a. s., svoje konanie ľutuje a v budúcnosti sa nebude dopúšťať nekalosúťažného konania,“ kaja sa firma na webe v texte, ktorého znenie pravdepodobne určil súd.

Centrum Holdings pred štyrmi rokmi podľa Azetu nevhodne kombinoval dáta o návštevnosti konkurenčného portálu vo svojich marketingových materiáloch. Spoločnosť žiadala ospravedlnenie za rozširovanie nepravdivých údajov, ktoré boli v rozpore so zákonom o reklame a o ochrane spotrebiteľa. Súd dal navrhovateľovi za pravdu.

V novembri 2012 mali pritom firmy pozície vymenené – ospravedlňoval sa Azet Centrumu, ktorý pred rokmi ako prvý napadol praktiky konkurenta. Spoločnosti takisto prekážalo, že najnavštevovanejší portál sa v reklamných materiáloch neobjektívne porovnával s konkurenciou.

Azet vtedy porovnával vlastnú návštevnosť s Centrumom, Zoznamom aj Atlasom, no podľa súdu klamlivo a neobjektívne, keďže nie všetci súťažitelia mali na hlavnej internetovej stránke pokryté všetky svoje poskytované služby. Pri porovnávaní si spoločnosť stanovila údaje o návštevnosti vlastným interným odhadom a ten porovnávala s oficiálnymi údajmi, čo podľa súdu nebolo v poriadku.

Azet sa síce v zmysle rozsudku pred vyše rokom ospravedlnil, po podaní žaloby ale reagoval rovnakou mincou a výsledkom samostatného pojednávania je aktuálne ospravedlnenie v opačnom garde.