To, čo začalo ako partnerstvo vo vyhľadávaní, naberá nový rozmer. Česko-slovensko-chorvátska portálová skupina Centrum Holdings a Google prehlbujú spoluprácu. Okrem vyhľadávania si budú pomáhať aj v predaji pay-per-click reklamy. Zatiaľ iba v Česku, o podobe partnerstva na Slovensku sa rozhodne v najbližších mesiacoch.

O rozšírení spolupráce medzi Centrum Holdings a Google informovali české médiá ešte minulý týždeň. Hlavná zmena bude podľa českého marketingového servera MaM.cz spočívať v tom, že Centrum Holdings úplne odstaví svoj inzertný systém AdFox. Miesto neho bude ako autorizovaný distribútor cez svoju novozaloženú internetovú Agentúru Najisto ponúkať pre malých a stredných podnikateľov pay-per-click kampane Google. Centrum tak pod seba preberie časť agendy Google na českom trhu. “Pokiaľ si klient objedná AdWords kampane cez Centrum Holdings, správa a riadenie budú zaistené nami,” povedal pre Mediálne.sk markektingový riaditeľ portálovej spoločnosti na Slovensku Martin Kaniansky.

AdFox vyplo Centrum Holdings v Česku 24. septembra, od 1. októbra už bude predávať reklamu Google. O zrušení AdFoxu hovorí firma ako o nutnosti. Podľa vyjadrení, ktoré získalo Živě.cz, nebol starý reklamný systém perspektívny pre ďalšie trhy. “AdFox bol riešením iba pre český trh a jej prípadný rozvoj pre ďalšie krajiny by znamenal veľkú investíciu,” cituje technologický server šéfa komunikácie Centrum Holdings Jiřího Hájeka. Systém pôvodne až do roku 2009 fungoval aj na Slovensku.

Hoci Centrum hovorí o spolupráci s Google ako o dohode pre všetky trhy, na ktorých stredoeurópska firma pôsobí, zastrešenie AdWords mimo Česka ešte nie je isté. Konkrétne pre Slovensko podľa Kanianskeho rokovania o statuse autorizovaného distribútora ešte prebiehajú. Výsledok rokovaní bude známy až koncom roka, uviedol. MaM.cz zatiaľ v prípade Slovenska hovorí iba o vyhľadávaní cez Google, to však funguje už takmer dva roky.

Okrem vyhľadávania a reklamy by sa mala spolupráca Google a Centrumu rozšíriť podľa Živě.cz aj na ďalšiu oblasť - mapy. To by mohla byť nepriaznivá správa pre slovenské Mapy.sk Atlasu. Tie totiž Centrum Holdings budovalo ako vlajkový slovenský projekt a podľa pôvodného plánu z roku 2008 ich chcela spoločnosť využiť ako riešenie aj v ČR a Chorvátsku. Slovenská technológia z projektu Mapy.sk sa tak pravdepodobne už nedostane na ďalšie trhy, hoci podľa pôvodného plánu z roku 2008 ich chcela spoločnosť využiť ako riešenie aj v ČR a Chorvátsku. Na Slovensku podľa Kanianskeho budú fungovať naďalej. Viac informácií o plánoch s Mapy.sk.

Centrum Holdings spolupracuje s Google od konca roku 2008, partnerstvo dohodol ešte predchádzajúci šéf portálovej firmy Pavel Mucha. Spoločnosť zastrešujúca dva české, dva slovenské a jeden chorvátsky portál sa pri príležitosti uzavretia partnerstva vyjadrila, že bojovať lokálnym vyhľadávačom proti Google by nebolo strategicky správne. Viac informácií o spolupráci Google a Centrum Holdings.