Stream prenikne všade
Pred dvadsiatimi rokmi ste si vedeli prvýkrát vypočuť zbierku albumov iných používateľov – a zadarmo. Dnes je svet dvadsať rokov po spustení Napsteru zvyknutý na streaming ako na bežnú súčasť nášho dňa. Cestou do práce a z práce počúvanie hudby cez Spotify či Apple Music, večer filmy vďaka Netflixu alebo hry cez Google Stadia. Prečítajte si prierez históriou streamingových služieb, ich súčasnosť a náhľad, na čo sa môžeme tešiť v budúcnosti.
TransferWise najhodnotnejší
Britský TransferWise sa stal najhodnotnejším európskym technologickým startupom. Vďaka nemu si ľudia z celého sveta vedia posielať peniaze za oveľa nižšie poplatky, ako keby využívali služby klasických bánk, čo hlavne v Európe a voľnom pohybe pracovnej sily dáva veľký zmysel. V súčasnosti ho používa cez 5 miliónov ľudí, pričom mesačne cez službu pretečú transakcie v sume 4 miliardy libier.
Skvostné Centodieci
Legendárne Bugatti predstavilo nový model – Bugatti Centodieci, poctu modelu EB110 zo začiatku deväťdesiatych rokov, pochádzajúceho ešte z Talianska. Vyrobia len 10 kusov, každé s cenou 8 miliónov eur (pred zdanením), pričom o výkon sa postará upravený motor z Bugatti Chiron – 16 valcový 8 liter produkujúci 1600 konských síl.
Prečo to patrí do #digitalnytyzden? Pretože technológie dnes ovplyvňujú všetko na svete, od rekordného času vytvorenia designu, cez výrobu prototypov až po nové postupy vo výrobe komponentov pre celý model, píše DigitalTrends. Mimochodom, všetky kusy Centodieci sú už predané.
Pád Tumblr
Ak ste niekedy investovali do čohokoľvek s víziou budúceho zisku, určite viete pochopiť, prečo sa v roku 2013 investícia do Tumblr ukazovala ako dobrý nápad. Sociálne siete rástli na popularite šialeným tempom a ruka v ruke zisky z nich, preto vtedy úspešnú blogovaciu platformu kúpil internetový gigant Yahoo za viac ako 1,1 miliardy amerických dolárov.
Po šiestich rokoch sa hodnota platformy Tumblr odhaduje na 3 milióny dolárov (!!!), čo predstavuje asi 99,7-percentný prepad oproti nákupu z roku 2013. Môže za to séria zlých rozhodnutí, z ktorých to najkritickejšie bolo paradoxne postavené eticky – Tumblr zakázal šírenie obsahu pre dospelých a vďaka tomu prišiel o desiatky miliónov používateľov.
ADMA špeciál o influenceroch
Pripravili sme pre vás sériu článkov o influenceroch. V tých sa dozviete nielen to, koľko si na spoluprácu s nimi vyčleniť z rozpočtu na marketing, ale hlavne, ako si vybrať toho správneho pre vašu značku či produkt.
Seriál Digitálny týždeň vzniká v spolupráci s ADMA. Vychádza každý týždeň v nedeľu na Mediálne.sk a TREND.sk.
Prečítajte si staršie vydania seriálu Digitálny týždeň (aj RSS)