S takzvanými adblockmi na strane používateľov bojujú vydavatelia na celom svete, výnimkou nie sú ani slovenské médiá, ktoré žijú prevažne z reklamy.
Sme je podľa všetkého prvým z najväčších portálov, ktorý používateľom blokujúcich reklamy znemožnil prístup k obsahu.
Rovnaký postup už v minulosti zvolili aj viaceré zahraničné médiá po tom, čo sa počet používateľov blokujúcich reklamy zvyšoval a trend nepomáhala veľmi zvrátiť ani edukačná kampaň.
Financial Times napríklad v rámci nej vynechával v článku úmyselne slová, aby demonštroval, že tak ako vypustené výrazy v texte chýbajú čitateľom, vydavatelia čelia výpadkom v príjmoch kvôli používaniu adblockov.
Povoliť reklamu, alebo predplatiť
Kým doteraz na Sme.sk používateľa s adblockom „vyrušila“ obrazovka s vysvetlením, že médiá žijú z reklamy a prosba v mene šéfredaktorky či jej zástupcu, aby si z tohto dôvodu reklamy povolili, aktuálne už čitateľ blokujúci reklamu nevidí článok a vybrať si môže z dvoch možností – buď si reklamu povolí, alebo si Sme.sk predplatí.
„Váš adblock nechá zmiznúť reklamy. A spolu s ním aj tisícky eur na tvorbu obsahu. Povoľte, prosím, bannery na Sme.sk alebo si kúpte nové predplatné Sme.sk bez reklamy,“ píše sa vo výzve, ktorá prekrýva článok.
Pri možnosti „povoliť reklamu“ sa používateľ dostane k návodu, ako web Sme pridať na takzvaný „white-list“, teda zoznam webov v prehliadači, kde reklama blokovaná nie je.
V prípade predplatného pripravilo vydavateľstvo špeciálnu ponuku nad rámec klasického paywallu odomykajúceho prémiové články. Jednotlivé varianty v ňom okrem prístupu k platenému obsahu navyše vypínajú reklamu.
Sme – blokovanie obsahu pre používateľov s adblockom Zdroj: Mediálne.sk
Kým klasické ročné predplatné na Sme.sk stojí 29 eur, rovnaké predplatné s vypnutím reklám vychádza
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?