Bebo by malo pomôcť stlmiť ťažkosti AOL

 

Tretí najväčší komunitný server na svete Bebo má od včera nového majiteľa. Je ním americká internetová spoločnosť AOL. Za internentovú komunitu so 40 miliónomi používateľov zaplatila 850 miliónov dolárov.

 

 

Transakciu, ktorá sa podľa CNN pripravovala niekoľko mesiacov, uzavrelo AOL v čase, kedy samo čelí vnútornej kríze. Začiatkom februára avizoval majiteľ AOL, mediálny kolos Time Warner, že zvažuje prepúšťanie a rozdelenie svojho internetového biznisu na menšie časti. Tie by mohol naďalej prevádzkovať samostatne, alebo ich predať. Špekulovalo sa o spájaní s Google, ale aj pred Microsoftom unikajúcim Yahoo!.

Bebo by malo pomôcť stlmiť ťažkosti AOL

S odklepnutím novej akvizície sa však zdá, že minimálne portálový a on-line reklamný biznis zatiaľ pod súčasným prevádzkovateľom zotrvá. Vedenie AOL oznámilo, že plánuje funkcionalitu Bebo integrovať so svojím populárnym instant messagingom AIM. Okrem Bebo nalialo AOL naposledy takmer jednu miliardu dolárov do nákupu spoločnosti Platform A vyvíjajúcej internetové reklamné riešenia, ambícia zarábať pomocou nového webu na inzercii bude teda pravdepodobne silná.

 

 

Bebo by malo pomôcť stlmiť ťažkosti AOL

"Je to obrovská možnosť, pre AOL sa ňou menia podmienky hry," cituje britský Media Guardian výkonného riaditeľa AOL Randyho Falca. Bebo však zatiaľ zaváži v prospech svojho nového majiteľa najmä mimo USA. Baštou tretieho najpoužívanejšieho social networkingu na svete je podľa prieskumov návštevnosti Veľká Británia a Írsko.

 

Práve tu sa najviac tínedžerov odkláňa od najexponovanejších značiek MySpace a Facebook v prospech menšieho a pokojnejšieho hráča. AOL si teda za 850 miliónov nekupuje zlepšenie svojej domácej pozície. Kupuje jednu z posledných voľných príležitostí vstúpiť na trh internetových komunít a posilnenie mimoamerického biznisu, v ktorom zatiaľ zaostáva za konkurentami Google a Yahoo!.