Aktualizácia: Televízia Joj si nemyslí, že dôveryhodnosť stránky, ktorá hodnotí sledovanosť, zníži fakt, že ju vlastní sama televízia. "Je to presne to isté, ak mediálny portál, ktorý je spätý s istými printovými médiami, píše aj o tlačových médiách a internetových projektoch," povedala pre Mediálne.sk hovorkyňa Jojky Tatiana Tóthová.
V prípadu negatívneho vývoja sledovanosti materskej stanice o tom podľa Tóthovej bude čitateľ informovaný. "Čísla samy o sebe nemajú pozitívny alebo negatívny konotát, sú to fakty a vzhľadom na podstatu stránky nie je dôvod vyhýbať sa takýmto informáciám," vysvetľuje hovorkyňa.
Jojka tají, akým spôsobom nadobudla možnosť zverejňovať údaje o sledovanosti za všetky televízie. "Je to interná záležitosť, ktorú nebudeme komentovať. Projekt je momentálne v skúšobnej prevádzke, rozhodne sa však nebránime spolupráci s ostatnými televíziami," uzavrela Tóthová.
Zverejnené 3. marca:
Televízia Joj rozbieha vlastný portál zaoberajúci sa peoplemetrovou sledovanosťou a televíznym spravodajstvom. V nedeľu 1. marca uzrel svetlo sveta web TVmeter.sk.
Jojka naň odkazovala aj včera v inzeráte v deníku Nový Čas. "Viac info o sledovanosti na www.tvmeter.sk," píše pod textom o včerajšom návrate komediálneho seriálu Kutyil s.r.o., v ktorom sa chváli aj jeho minuloročnými výkonmi.
Jojka sa napriek tomu napohľad tvári, že so stránkou nemá nič spoločné. Na jej licencovanú spoločnosť Mac TV je pritom registrovaná doména, ako meno kontaktnej osoby vyskočí hneď riaditeľ Richard Flimel. Dizajn a technológiu webu zas podľa informácií zo zdrojového kódu vytvorila spoločnosť Monogram Technologies, ktorá je dvorným dodávateľom technických riešení pre internetové projekty Jojky. Copyright v päte stránky uvádza iba jej názov - TVmeter.sk.
Časť dvojstranového inzerátu v ktorom Joj odkazuje na web TVmeter.sk
Napriek tomu, že TVmeter.sk patrí priamo jednej z najväčších slovenských televízií, v úvodnom nepodpísanom príhovore sľubuje rovnováhu v prezentovaní výsledkov sledovanosti a žiadnu snahu zapáčiť sa Markíze, Joj či STV. "Písať objektívne o tom, čo sa deje na slovenskom mediálnom trhu sa už pokúsili a pokúšajú mnohí. Tieto stránky boli a budú závislé od „spokojnosti“ veľkých hráčov na trhu. Preto ste prišli o sledovanosť slovenských staníc, pretože nie je možné písať o televíziách podľa toho s kým ste práve väčší kamaráti," odkazuje Jojka. "Preto sme tu a budeme radi ak snahu oceníte, stačí klik denne," dodáva.
Web ponúka zatiaľ tri sekcie: "TV novinky", "Sledovanosť televízií" a "Diskusia". Včera na titulnej stránke svietili tri televízne správy. V prvej analyzuje neúspech programov Normálna rodinka a SOS na obrazovkách konkurenčných staníc a pozitívne hodnotí vlastného Kutyila s.r.o, v druhej prezrádza dátum štartu a účinkujúcich jarného ťažiskového projektu Markízy Let´s Dance 3 a v tretej píše o sledovanosti mimoriadneho česko-slovenského vydania relácie Noc s Andělem, ktoré v sobotu súbežne odvysielali ČT2 a Dvojka STV. Všetky správy doplnila fotografiami bez zdroja.
Okrem toho spätne od stredy 25. februára stránka ponúka analýzy sledovanosti v prime-time slovenských televízií. Najskôr ponúka odrážky so základnými faktami a potom súvislý text s presnými dátami v cieľových skupinách 12+ a 12-54. Na titulnej stránke ešte TVmeter ponúka aktuálne celodené podiely z peoplemetrového prieskumu sledovanosti. Používatelia majú tiež možnosť sa na stránke zaregistrovať.
Informácie o sledovanosti uverejňovalo v podobnom formáte do 30. októbra 2008 aj Mediálne.sk. Vydavateľ portálu - TREND Holding sa však nedohodol s televíziami zastúpenými spoločnosťou PMT na cenových podmienkach, služba bola preto ukončená. Viac informácií.
Mediálne.sk zisťuje ďalšie informácie o webe.