<B>Joj nevie nájsť na svojom webe vlastné relácie</B>

Televízia Joj spustila webové stránky pre svoje projekty Hudobná horúčka, Rok 2007 alebo pripravovaný Lyrics mimo svojho webu, mimo jeho štruktúry a bez znakov grafiky webu či televízie. Prezentácia Hudobnej horúčky napríklad pozostáva z jednej neštruktúrovanej stránky, na ktorej sa nachádzajú základné informácie o projekte a multimediálna galéria. Ani v jednom prípade nie sú stránky produktov optimalizované pre vyhľadávanie.

V čase položenia otázok televízii Joj vyhľadávač Google nenašiel stránky Joj pri zadaní hesla "Hudobná horúčka" či "Lyrics Joj". K optimalizácii pre vyhľadávače sa Joj nevyjadrila. Týždeň po položení otázok už Google vie nájsť web televízie ako prvý odkaz pri hesle "Hudobná horúčka", ako tretí pri hesle "Lyrics Joj".

Ak však návštevník webu TV Joj hľadá informácie o jej projekte Hudobná horúčka či Lyrics priamo na webe televízie, cez vyhľadávanie na stránke sa k nej nedostane. Podstránka na adrese www.joj.sk/hudobna-horucka.html či www.joj.sk/lyrics.html totiž vo výsledkoch vyhľadávania na Joj.sk nefigurujú.

 

V prípade formy podstránok televízia podľa riaditeľa úseku nových médií Joj Ondreja Jurovčáka nikdy netvrdila, že ich chce použiť ako plnohodnotné. Jurovčák im hovorí "landing strany pre bannerové kampane". "Robia sa bežne aj v zahraničí," dodáva.

 

Domovská stránka Hudobnej horúčky - www.joj.sk/hudobna-horucka.html na Joj.sk

(správa pokračuje nižšie)

<B>Joj nevie nájsť na svojom webe vlastné relácie</B>

Ostatní lokálni vysielatelia smerujú k integrovaniu svojich produktov pod značku jedného webu. Podobný prístup razia aj veľké svetové televízie. Pre svoje projekty vyrábajú špeciálne internetové podsekcie, v ktorých sa snažia vytvoriť dojem plnohodnotného webu, spravidla však zachovávajú štruktúru a poznávacie znamenia domovskej stránky. Joj takéto nastavenie v budúcnosti nevylučuje.

V prípade projektu ako Rok 2007 nie je podľa Jurovčáka efektívne investovať do samostatného webu. "Špeciály pre 60 minútové relácie vysielané raz do roka nerobí ani PRO7," povedal.

Pred spustením nového webu mala Joj podstránky pre relácie ukotvené v rámci jeho štruktúry. V prípade väčších projektov prevádzkovala weby na jednotnej doméne relácia.joj.sk, produkovala aj samostatný magazínový obsah o dianí v show.

 



Joj.sk požiadala Mediálne.sk o zverejnenie stanoviska k správe:

 

Náš postoj je že, hľadanie relácií sa deje dvojakým spôsobom a to cez menu: televizia/relacie/A-Z/ , alebo cez search engine. V prípade search engine ste nás upozornili na "bug" vo vyhľadávaní, ktorý zapríčinil, že pri hľadaní väčšieho počtu slov výsledok zohľadňoval relevanciu jednotlivých slov samostatne a nie celého reťazca, tento "bug" bude odstránený