Azet sa snaží definitívne spečatiť svoju pozíciu lídra - nielen v návštevnosti, ale aj finančne. Zverejnil hospodárske výsledky za rok 2009, jeho hrubé výnosy podľa nich dosiahli úroveň 7,345 miliónov eur. To by malo byť viac než u iných portálov - a najmä u najsilnejšieho konkurenta - Zoznamu. Zároveň začína hovoriť o plánoch do budúcnosti, ktorá by už nemusela znamenať zotrvanie v rukách súčasných majiteľov. Azet o tom informoval v tlačovej správe.
Vyššie hodnoty než konkurencia mal Azet dosiahnuť aj v kolónke zisk - 2,035 miliónov eur. Portál vo vyjadrení tvrdí, že hrubé výnosy sa mu medziročne zvýšili o 56%, zisk až o 119%. V roku 2008 mu obrat narástol o 70%. Na vlaňajšok vedenie Azetu už na jar prognózovalo kvôli nepriaznivej situácii na trhu spomalenie rastu. Porovnávanie výsledkov Azet za minulý rok a predchádzajúce obdobia je komplikovanejšie o to, že vlani zverejňoval iba obrat bez barterov a agentúrnych bonusov. Tento rok prvý raz informuje o výnosoch po započítaní bonusov a o zisku.
Spomedzi slovenských portálov je Azet tento rok prvý, kto informuje o svojej ekonomickej situácii. Zoznam však už z predstihom potvrdil, že strata jeho pozície lídra bude tento rok reálna možnosť. Ako jediný z top 5 internetových prevádzkovateľov pripustil, že hoci mu výnosy z niektorých služieb stúpali, celkovo zaznamenal za minulý rok zhruba 20-percentný pokles.
Naraz s hospodárskymi výsledkami otvára Azet aj tému možného predaja spoločnosti. Pre Fwd.sk tieto úvahy potvrdil jeden z akcionárov Azetu Karol Gogolák. Hoci konkrétny návrh na odpredaj v tejto chvíli na stole nie je, Azet podľa neho už začal robiť konkrétne kroky pre nájdenie potenciálneho záujemcu. Ku koncu minulého roka si firma nechala spraviť podrobné audity v rámci prípravy podkladov pre záujemcov o kúpu. Finančný audit, z ktorého vychádza zverejnenie hospodárskych výsledkov, robila pre portál audítorská spoločnosť Ernst & Young.
Snaha vytvoriť podmienky na odpredaj bola podľa Gogoláka pre Azet stratégiou od roku 2007. Hoci sa Azet v minulosti už so spoločnosťami zaujímajúcimi sa portál stretával, vhodná doba na takýto krok by podľa neho mohla prísť zhruba v najbližšom roku až dvoch. Vtedy by sa podmienky pre takéto transakcie nepriaznivo ovplyvnené krízou mohli opäť zlepšiť. Do úvahy pre Azet podľa Gogoláka prichádzajú kupci mediálneho sektora, iné internetové spoločnosti, telekomunikační hráči alebo investičné firmy podobne, ako to bolo v prípade Atlasu a Centrumu.
Hospodársky by sa situácia Azet v najbližších rokoch zhoršiť nemala. Za minulý rok vykazuje Azet priaznivejší trend ako slovenský internet celkovo reprezentovaný portálmi v Asociácii internetových médií. Tá hlási za vlaňajšok pokles príjmov z reklamy. Viac informácií o bilancii AIM.