Končíme s polemikou o tom, kto je slovenskou internetovou jednotkou. Tak hovorí Azet.sk o akvizíciách, ktorými si poisťuje prvenstvo v návštevnosti. Kúpil službu Slovnik.sk a niekoľko domén, na ktorých plánuje perspektívne spúšťať nové projekty. Spolu do nákupov investoval 300-tisíc eur (9,037 mil. SK) v hotovosti a ďalších 100-tisíc eur (3,012 mil SK) formou mediálnej podpory.
Azet očakáva, že v návštevnosti mu pomôže najmä dlhodobo etablovaný Slovnik.sk. Ten mal podľa tlačovej správy portálu v decembri 2008 návštevnosť vyše 340-tisíc návštevníkov. Od nového roka beží na doméne Slovnik.azet.sk a bude pod Azetom auditovaná v AIMmonitore. Na titulke pribudli linky na služby Azetu.
Čo Azet nakúpil, aby si poistil pozíciu lídra:
Služby:
• Slovník.sk
• 33-percentný podiel v Šport.sk
Domény:
• Autobazar.sk
• Bazar.sk
• Urady.sk
• Ministerstva.sk
• Automoto.sk
• Auto-moto.sk
• Pokec.com
Veľké očakávania má trhový líder aj od nového motowebu Autobazar.sk. Tomu kúpil atraktívnu doménu a niekoľko týždňov trvajúcich avízach ho spustil tesne pred Vianocami.
Akvizíciami sa Azet pokúsil v uplynulých mesiacoch upevniť svoju pozíciu aj v projektoch, ktoré už má v portfóliu dávnejšie. Okrem Slovniku a Autobazaru investoval aj do športového magazínu Šport.sk, kde mu v minulosti patril 33-percentný podiel. Teraz má 66 %. Novinkou v portfóliu je aj doména Pokec.com, údajne preto, aby úspešnú značku ochránil pred špekulantmi.
Okrem investícií do projektov, ktoré už fungujú, si portál nakúpil aj domény Ministerstva.sk, Urady.sk alebo Automoto.sk. Na všetkých plánuje v priebehu tohto roka spustiť špecializované projekty.
Dnes oznámené akvizície realizoval Azet v priebehu posledného pol roka, priebežne ich nezverejňoval. Celá tlačová správa.