Aktualizácia: Ezoterický magazín áno, ohroziť pozície svojich ďalších podobných produktov - to radšej nie. Tak sa stavia k svojmu novému obsahovému webu Horoskopy.sk najnavštevovanejší portál Azet.sk.
Azet totiž v oblasti horoskopov nie je nováčik. Jedny už má na spravodajskom serveri Aktuality.sk - a s ich návštevnosťou je spokojný. Štatistiky nezverejňuje, no podľa PR manažérky portálu Márie Cacákovej má dôvod na spokojnosť. “Je to dlhodobo najnavštevovanejšia služba s horoskopmi na slovenskom internete,” povedala.
Príliš úzko prepájať s ostatnými produktami tento týždeň redizajnované Horoskopy.sk by preto mohlo byť kontraproduktívne. “Neplánujeme si touto službou prebíjať návštevnosť horoskopov na Aktualitách alebo Dive,” uviedla Cacáková. Namiesto masovosti by mala nová služba fungovať skôr imidžovo - ako doplnok a rozširujúci obsah k pôvodným horoskopom na Aktualitách.
S masovou návštevnosťou nepočíta Azet ani v plánoch na speňaženie služby. Na nej sa zatiaľ vôbec nezobrazuje reklama, hoci inzertný priestor portál ponúka - predáva ho prostredníctvom svojej novej sesterskej firmy CPress Media, a.s.. Dôležitý zdroj príjmu však Azet podľa Cacákovej vidí inde - v platených službách. Server totiž ponúka veštenie cez telefón a prístupy k časti horoskopov je potrebné zakúpiť si prostredníctvom SMS platieb. Zadarmo sú k dispozícii iba základné predpovede, napríklad týždenné horoskopy sú už spoplatnené.
Zverejnené 8. decembra:
Akvizícia Azetu Horoskopy.sk po roku ožila v novej podobe
Po on-line magazíne pre pánov Badman.sk sa trhový líder Azet chytá do ďalšieho segmentu, ku ktorému mal dosiaľ skôr pasívnejší prístup. Viac než rok po kúpe lukratívnej domény Horoskopy.sk sa konečne dostal k jej relaunchu.
Zmeny na Horoskopy.sk sa dotkli dizajnu aj obsahu. V línii toho, čo Azet avizoval už po získaní domény, ostala zachovaná väčšina pôvodného obsahu, niektoré sekcie boli zlúčené a pribudli nové, informuje portál v tlačovej správe.
Dizajnovo sa stránka drží doterajšej línie iných obsahových produktov Azetu - Horoskopy.sk neprebrali typický modro-biely portálový vizuál trhového lídra, správajú sa ako samostatný web. Na Azet neodkazujú ani iným spôsobom - na stránke chýba cross-promo s ostatnými obsahovými službami Azetu, nezobrazuje sa ani doména Azetu. Údaj o prevádzkovateľovi je uvedený iba v sekcii Kontakty.
Prestavba Horoskopov znamená pre Azet ďalšie posilnenie v oblasti produktov zameraných najmä na ženské publikum. Pre ženy už má magazíny Diva.sk a Najmama.sk, podľa produktovej manažérky Renáty Dubcovej by mala najmä podobné publikum osloviť aj ezoterika.
Zdroj: Azet.sk
Pred terajším redizajnom ležala doména Horoskopy.sk ľadom od leta 2009. Nemenil sa na nej obsah ani služby. Vlani ju Azet kúpil od predchádzajúceho majiteľa s ambíciou vybudovať na nej “najlepšiu stránku pre horoskopy”. S on-line magazínom sa odvtedy nič nedialo. Azet iba začiatkom tohto roka vyhlásil, že službu chce pohnúť ďalej ešte tento rok. Viac informácií o Horoskopy.sk.
V súčasnosti je ezoterika na internete menej výrazná téma než v čase, kedy Azet atraktívnu doménu kupoval. V roku 2009 sa svoju pozíciu v tomto segmente pokúsilo posilniť viacero významných internetových hráčov - medzi inými aj trhová dvojka Zoznam.sk alebo spravodajský Čas.sk mediálneho domu Ringier Axel Springer. Ani jeden z prevádzkovateľov návštevnosť svojich ezoterických sekcií nezverejňuje. Viac informácií o horoskopoch na slovenskom internete.
Mediálne.sk zisťuje podrobnosti o redizajne Horoskopy.sk.