Akvizíciou jedného z najčítanejších technologických serverov na Slovensku Azet.sk so zmenami vo svojom portfóliu nekončí. Najnavštevovanejší slovenský portál sa po kúpe Živé.sk okolo neho chystá vybudovať spoločnosť zastrešujúcu časť obsahových a inzertných webov, ktorá má ambíciu stať sa jedným z top hráčov slovenského internetového trhu.
Ako pre Mediálne.sk povedal šéf Azetu Milan Dubec, aktivity Azetu by v budúcnosti mali byť rozdelené medzi dve firmy s tým istým vedením. Okrem Azet.sk, a. s. bude druhým pilierom novej firemnej štruktúry akciovka CP Internet. Tú Azet založil pred niekoľkými dňami pre novonadobudnuté Živé.sk a jeho sesterský web Mobilmania.sk.
CP Internet by mala okrem uvedených dvoch serverov perspektívne zastrešiť aj niekoľko ďalších, ktoré boli doteraz projektmi akciovky Azet.sk. Pod CP Internet prejdú v krátkej dobe služby Zoznamka.sk, Ťaháky-Referáty.sk, Autobazar.sk, ako aj ďalšia nová akvizícia Hyperinzercia.sk a vlani kúpené Horoskopy.sk.
“Stane sa z nej spoločnosť zameraná na odborné obsahové médiá a riadkovú inzerciu,” hovorí o CP Internet Dubec. Ďalšie obsahové tituly ako Aktuality.sk, Diva.sk alebo Najmama.sk ostanú aj naďalej pod značkou Azetu.
Novej akciovky sa týka aj ďalšia zmena - zmena jej názvu, a to už niekoľko dní po založení. CP Internet, a.s. by mal po novom znieť CPress Media, a.s. Obchodné meno podľa Dubeca firma už zmenila, v obchodnom registri sa zmena zatiaľ neobjavila. Krátko po svojom založení sa tak formálny prevádzkovateľ Živé.sk vráti k pôvodnému názvu, pod ktorým pôsobil v uplynulých rokoch v ére predchádzajúcich majiteľov.
Hoci Azet vyhlasuje, že v prípade Živé.sk plánuje zachovať formálnu samostatnosť, obe spoločnosti - Azet.sk a CPress Media - budú mať rovnakých vrcholových manažérov. Spolupráca by sa mala prejaviť aj v rovine obsahu. Redakcie Aktualít a lifestylových magazínov by mali spracovávať v niektorých prípadoch rovnaké témy ako Živé alebo Mobilmania. “Niektoré témy z Mobilmanie a Živé môžu byť podané uvoľnenejšie a stručnejšie na lifestyle magazínoch a na Živé a Mobilmanii budú podané odbornejšie a podrobnejšie pre náročných čitateľov,” objasnil Dubec.
Vzájomnou výpomocou dúfa Azet dostať novú obsahovo-inzertnú firmu v rebríčku slovenských internetových prevádzkovateľov vysoko. “Naším cieľom je dostať CPress do dvoch rokov medzi päť najvýznamnejších internetových spoločností na slovenskom trhu ako v návštevnosti, tak aj v príjmoch.”
Plány pre novú firmu predstavil Azet po tom, čo minulý týždeň pripustil, že sa stal novým majiteľom Živé.sk a Mobilmanie. Viac informácií o kúpe obsahových webov.