Aktualizácia: Redizajn titulky Atlas.sk sa už nedal ďalej odkladať. Homepage tretieho najnavštevovanejšieho portálu bola zastaralá a nevyhovovala novým potrebám. Portálová skupina Centrum Holdings hovorí, čo viedlo k prestavbe titulky Atlas.sk.

 

Dostať na homepage viac služieb, prerobiť reklamné formáty, spríjemniť používanie Atlasu pre ľudí. To boli podľa šéfa Atlas.sk Igora Kalaša hlavné ciele pondelkových zmien na portáli. "Nemalo zmysel robiť tieto zmeny v starej verzii, preto sme sa rozhodli prerobiť homepage od základov," vysvetľuje Kalaš pre Mediálne.sk.

 

Najvýraznejšie sa na novej podobe Atlasu odrazili zmeny dizajnu a štruktúry. Aj keď Centrum Holdings po uvedení novej homepage avizovalo, že by mal Atlas po novom združovať najmä obsahové služby, žiadna revolúcia sa podľa Kalaša nekoná. "Obsahové služby majú podobný priestor ako v minulosti, iba že sú vizualizované na iných pozíciách. Možno kvôli tomu sa zdá, že sú výraznejšie," hovorí portálový šéf.

 

Redizajn titulky bol podľa Kalaša v pláne dlhodobo najmä kvôli dĺže fungovania webu v pôvodnej podobe. Podobná zmena čaká čoskoro aj druhý portál patriaci pod internetovú skupinu Centrum Holdings. Centrum.sk by malo prejsť redizajnom do konca roka. "Všetko závisí od vývoja ďalších plánovaných projektov," avizuje Kalaš.

 

O plánoch s Centrum.sk po jeho prerode hovoril Kalaš začiatkom roka v rozhovore pre Mediálne.sk. Vtedy uviedol, že spoločnosť Centrum Holdings by by chcels svoj druhý portál postaviť ako hlavného konkurenta trhovej dvojke Zoznamu. Celý rozhovor s Igorom Kalašom.

 

Zverejnené 16. júna:

 

Atlas.sk o zmenách: žiadna revolúcia, iba nevyhnutnosť

 

 

Atlas.sk je od pondelka novou strešnou platformou pre obsahové weby portálovej skupiny Centrum Holdings. Tretí najnavštevovanejší portál prešiel veľkým redizajnom. Jeho novou úlohou je robiť hlavný uzol spravodajstvu a magazínom z produkcie Centrum Holdings. Portál na redizajn upozornil v tlačovej správe.

 

V inovovanej podobe sa Atlas.sk mení vizuálne aj funkčne. Starej verzie sa vynovená homepage portálu pridržiava len rámcovo. Pôvodná oranžovo-modrá farebná kombinácia ostáva zachovaná, po iných stránkach ide nový dizajn dopredu na ceste k väčšej prehľadnosti a jednoduchosti. Jednotlivé položky na webe dostávajú viac priestoru a využívajú moderné technológie. "Tým sa pre používateľa zjednodušilo ovládanie a výrazne skrátil čas načítania titulnej stránky," vysvetľuje produktová manažérska Atlasu Marcela Hlavatá v oficiálnom vyjadrení.

 

Atlas.sk o zmenách: žiadna revolúcia, iba nevyhnutnosť

 

Oproti pôvodnej verzii Atlasu sa na novej portálovej homepage menia prakticky všetky kľúčové zložky. Zmenu podstúpil katalóg, po novom dostal jednoduchšie ovládanie. Prestavaný je aj produktový box v pravom hornom rohu. Z neho sa teraz používateľ dostane nielen k mailom, ale aj k televíznemu programu, zoznamu reštaurácií alebo k horoskopu.

 

Ťažiskový obsahový box uprostred stránky patrí spravodajským serverom Aktuálne.sk a Dnes.sk. Pod nimi Atlas upozorňuje aj na ďalšie weby zo skupiny. Vlastný stĺpec dostal každý z obsahových magazínov od motoristického Automixu až po ženskú Wanda.sk a Žena.sk.

 

Nové zameranie Atlasu vysvetľuje Centrum Holdings ako kľúčový krok. "Úzko to súvisí s našou stratégiou začleňovania obsahových služieb pod portál Atlas.sk," tvrdí v tlačovej správe šéf slovenskej časti portálovej skupiny Igor Kalaš. Ďalšie zmeny v tejto línii by podľa neho mali prísť do konca roka.

 

Podľa pôvodného plánu pritom Centrum Holdings neplánovalo tento rok zavádzať delenie na obsahový a komunikačný portál vôbec. O plánoch centralizovať obsah na Atlase a komunikačné služby na Centrum.sk hovoril Kalaš v januárovom rozhovore pre Mediálne.sk. "Určite sa nad tým nebudeme zamýšľať skôr ako pred koncom roka. Dokonca si osobne myslím, že sa to v tomto roku nestane vôbec," povedal vtedy portálový šéf. Celý rozhovor s Igorom Kalašom.

 

Skôr než redizajn titulnej stránky Atlasu sa v súvislosti s Centrum Holdings na slovenskom webe v posledných týždňoch skloňovali iné pripravované projekty. Portálová firma na jar potvrdila partnerstvo s instant messagingom ICQ, temn teraz musí zabudovať do štruktúry svojich služieb. Okrem toho bol na leto avizovaný redizajn spravodajského Aktuálne.sk. Ten však vedenie Centrum Holdings nedávno kvôli zmene priorít odsunulo. Viac informácií o plánovaných redizajnoch v Centrum Holdings.

 

Mediálne.sk zisťuje podrobnosti o redizajne Atlas.sk.