Český e-shop Alza.cz získal majoritný podiel v českom distribútorovi a predajcovi elektronického predplatného novín a časopisov Publero. Minoritnými akcionármi zostávajú zakladatelia Publera Petr Korytar a Jakub Kadeřábek.
„Dlho sme hľadali spôsob vstupu na trh elektronických časopisov, o ktorých sme presvedčení, že majú budúcnosť,“ uviedla v tlačovej správe PR manažérka Alza.cz.
Časopisy sa po akvizícii budú predávať nielen cez súčasný Publero portál, ale do niekoľkých týždňov budú zaradené do portfólia produktov Alza.cz. Doplnia tak ponuku digitálneho obsahu v sekcii Alza Media, ktorá v súčasnosti zahŕňa elektronické a audio knihy, software, hudbu, filmy a hry.
„V raste tejto kategórie vidíme veľký potenciál, pretože elektronické časopisy sú v porovnaní s papierovými lacnejšie, ekologickejšie a prinášajú komfort pre čitateľa. Elektronické časopisy, rovnako ako ďalšie produkty v tejto kategórii, umožňujú mať stovky titulov v jednom zariadení. Zadovážiť si ich môžete kdekoľvek a odkiaľkoľvek behom niekoľkých sekúnd a jednoducho získate i staršie čísla, v bežnej predajnej sieti už nedostupné,“ dodáva firma v tlačovej správe.
Zakladatelia Publera Jakub Kadeřábek a Petr Korytar vo firme zostávajú a budú ju naďalej riadiť. Jakub Kadeřábek zostáva jediným konateľom a riaditeľom a Petr Korytar šéfom divízie publishingu a distribúcie.
Spoločnosť Publero s. r. o. pôsobí na českom trhu od roku 2010. Publero v súčasnej dobe distribuuje a predáva v elektronickej podobe takmer 1500 novinových, časopisových a katalógových titulov vrátane MF Dnes, E15, Eura, Forbesu, Literárních novin či časopisov Sluníčko, Maxim, Playboy, dTest, Computer alebo SuperApple.