Aktuality.sk chcú rásť: pomôžu regióny, celebrity a publicistika

Aktuality.sk chcú viac pôvodnej publicistiky, slovenských celebrít a regiónov. Internetová spravodajská trojka z rodiny Azet sa nedávno chválila rastom na pozíciu trhovej šestky. Šéfredaktor portálu Peter Bárdy povedal Mediálne.sk viac o plánoch na ďalší rast.

Strategickým cieľom pre Aktuality na najbližšie mesiace sú pôvodné témy. "Odlišné od tých, ktoré ponúkajú spravodajské agentúry." Šéfredaktor vidí "perspektívu a smer" najmä v dvoch oblastiach: regiónoch a celebritách.

V prípade regiónov nemá ísť len o spravodajstvo, ale o regionálne "príbehy". Vlastné témy by totiž mali byť skôr publicistické. "Čitatelia na internete hľadajú aj spravodajstvo z mesta, kde žijú, spravodajstvo, ktoré odráža ich bežný život," vysvetľuje šéfredaktor. Práve preto majú Aktuality od jesene minulého roka rubriku "Regióny". "Čakáme od nej postupný nárast čítanosti," tvrdí Bárdy a zároveň pripúšťa, že takáto stratégia nie je na slovenskom internete ojedinelá. Veľké plány s regiónmi má napríklad Sme.

Bulvár je druhou dominantou líniou v rastových ambíciách Aktualít. Má ísť o vlastné témy o slovenských prominentoch. "Nechceme však prvoplánový bulvár," hovorí Bárdy. Namiesto bulvárneho štýlu chcú v Aktualitách skôr informácie o slovenských prominentoch, cielene na nich pracujú od februára.

 

Kto je Peter Bárdy

Peter Bardy sa žurnalistike venuje už od roku 1996. Pracoval v regionálnych rádiách Frontinus a Zet, v Žilinskom večerníku, týždenníku Live! a denníku Nový čas. Aktívne spolupracoval so slovenskými tlačovými agentúrami a s väčšinou slovenských denníkov. Na pozíciu šéfredaktora spravodajskej stránky Akutality.sk prišiel zo Žilinského večerníka. V Azete pracuje od roku 2008.

Zdroj: Azet.sk

 

 

Texty o celebritách by však podľa Bárdyho nemali dominovať. Bulvár nechce ani, naopak, odčleňovať ako samostatnú značku. "Nemuselo by to mať žiadaný efekt," hovorí šéfredaktor. "Cieľom je skôr rast pre značku Aktuality," dodáva.

Aktuality dlhodobo publikujú názorové texty konzervatívca Lukáša Krivošíka. Bárdy názorové texty na Aktualitách chce, ale zastúpené má byť širšie názorové spektrum. "Našou ambíciou je nie podsúvať ľuďom náš názor, prípadne byť spravodajským portálom pre istú skupinu ľudí s jasným politickým presvedčením." Preto napríklad pribudol Róbert Mistrík a šéfredaktor dodáva, že momentálne rokujú s ďalšími. Práve komentáre, reportáže či glosy by mali v budúcnosti Aktualitám dominovať. "Žánre, ktoré mnohí označujú aj ako seriózne spravodajstvo," dodáva.

Ako výhradne internetový spravodajský portál s výrazným zamerním na pôvodné témy sa na Slovensku profiluje Aktuálne.sk patriace Centrum Holdings. Peter Bárdy sa s ním porovnávať nechce. "Zmeny a plány nerobíme preto, aby sme sa „museli“ líšiť od konkurencie, ale vidíme rezervy, ktoré chceme odstrániť."

Aktuality.sk Azet spustil koncom roka 2005, súčasne so Šport.sk. Spravodajský server sa odvtedy jemne menil iba raz. Porrtál sa tento rok drží na úrovni asi 750 tisíc užívateľov mesačne. Vďaka tomu sa stal v apríli internetovou šestkou, v závese za staršími Sme.sk a Topky.sk. Aktualitám k tomu pomáhajú najmä odkazy z materského Azetu. Viac o návštevnosti v apríli.