Ako zarobiť 10 000 dolárov za hodinu
Ak ste niekedy rozmýšľali, že by sa vám zišlo desaťtisíc amerických dolárov, nikdy to nebolo ľahšie. Stačí vyštudovať doktorát na MIT, vynájsť najlepšiu technickú hračku roku 2014 a potom vynájsť jej lepšiu verziu. Prihláste ju na Kickstarter a behom neuveriteľných 69 minút máte zarobené. Jay Silver by vám vedel poradiť, pretože jeho vynález Makey Makey z roku 2012 dnes súťaží so svojou druhou verziu Makey Makey Go. Viac o jej tisícpercentnom KPI zistíte na Kickstarteri.
Američania prehrali bitku o Mesiac
Po nekonečných sporoch o to, kto prvý na Mesiaci zapichol svoju vlajku, prichádza kompromis. Oskar Pernfeldt zo Švédskej univerzity dizajnu vytvoril spoločnú vlajku pre komplet celú Zem. Modrý podklad reprezentuje vodu, bez ktorej by život na „modrej planéte“ neexistoval a sedmica kruhov zastáva kontinenty. Ich spoločný tvar nám má pripomenúť, že zdieľame jednu planétu a všetci na nej sme nejakým spôsobom prepojení. Viac o projekte, ktorý vraj podporila aj NASA, zistíte na Wired.
Vlajka zeme
Koniec problémov s parkovaním
Zase sa ponáhľate do mesta a posledné voľné parkovacie miesto má presne centimeter rezervu. Pozdĺžnemu parkovaniu, pokutám aj poistným udalostiam je odteraz koniec. Výskumný ústav Robotics Innovation Center prišiel s revolučnou technológiou auta, ktoré dokáže otočiť kolesá o deväťdesiat stupňov. Znie to ako námet filmu o marseilleskom taxikárovi, no je to až neuveriteľne skutočný projekt.
Vďaka otočným kolesám sa EO Smart Connecting Car 2 dokáže otáčať v dokonalom kruhu, čiže priamo na mieste, a môže sa plnohodnotne hýbať aj do boku. Navyše je plne elektrické. Ďalšie modely EO 2 sa dajú vzájomne spojiť do akejsi stonožky, kde vedúcu úlohu preberá prvý článok a ostatní vodiči môžu pokojne pustiť volant. Viac o robotickom splnenom sne všetkých vodičov píše Mashable.
Jeden seriál za druhým
Určite by ste mali vedieť vyriešiť tie tri najzákladnejšie problémy s digitálnym tendrom. Neviete? Tak my vám v druhom článku z tendrového seriálu povieme, ako na to.
Okrem neho sme tento týždeň rozbehli aj seriál o pozadí agentúr a sú to fakt zákulisné informácie. Zistil som, ako sa na svete objavila agentúra VISIBILITY a aj niečo málo o jej firemnej kultúre.
Slabší vtip na záver: Keby sme vydali ešte jeden seriál, museli by sme sa premenovať na ATMA... Asociácii Telenoviel z Mexika a Argentíny.
Seriál Digitálny týždeň vzniká v spolupráci s ADMA. Vychádza každý týždeň v nedeľu na Mediálne.sk a TREND.sk.
Prečítajte si staršie vydania seriálu Digitálny týždeň (aj RSS)