Slovenská polícia je na Facebooku od apríla 2017. Pomerne rýchlo sa jej podarilo nazbierať desaťtisíce fanúšikov a dnes už počet sledovateľov atakuje 300-tisíc.  

O profil na sociálnej sieti sa začal starať David Púchovský, bývalý novinár a v súčasnosti zamestnanec Policajného prezídia. Ako povedal v rozhovore pre TREND, v čase, keď s komunikáciou polície na Facebooku začínali, išlo na slovenské pomery neprebádané vody a v začiatkoch sa musel učiť z vlastných chýb. Aj napriek tomu sa mu podarilo vytvoriť sledovaný komunikačný kanál.  

Oceňujú boj s hoaxami

TREND sa spýtal na úroveň komunikácie polície na sociálnych sieťach piatich odborníkov. Všetci z nich, pochopiteľne, schvaľujú, že inštitúcia sa rozhodla s verejnosťou komunikovať aj týmto spôsobom. 

Peter Jančárik, Head of Social Impact Team agentúry Seesame, pripomína, že Polícia SR je jednou z mála štátnych a verejných inštitúcií, ktoré sa u nás dlhodobo a strategicky venujú sociálnym sieťam.

Že sa to administrátori naučili robiť efektívne, dokazuje podľa neho aj veľký zásah postov (počet komentárov, zdieľaní) na Facebooku aj na Instagrame.

Spolu s Jánom Papáčom, stratégom agentúry Triad Advertising, chvália hlavne špeciálnu podstránku Hoaxy a podvody – Polícia SR. Upozorňujú, že sociálne siete a hlavne Facebook sú práve tie miesta, kde ku šíreniu hoaxov dochádza a preto by polícia mala na tejto platforme aj reagovať a vysvetľovať.

„Ľudia totiž nemusia 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa