Americký prezident sa chce viac priblížiť mladým a zamieriť k nim cez „ich“ kanály, aj preto sa rozhodol poskytnúť rozhovory pre weby, ktoré sú známe skôr odľahčeným obsahom a nenáročnými témami vrátane vtipných rebríčkov a kvízov.

B. Obamu vyspovedal portál Vox a najnovšie aj populárny BuzzFeed. Okrem rozhovoru stránka na sociálnej sieti zverejnila samostatný videoklip, ktorý s prezidentom nakrútila. Ten si za prvý deň pozrelo na Facebooku takmer 21 miliónov ľudí.

Americký prezident vo videu vystupuje v činnostiach, ktoré bežní ľudia robia. A zjavne sa ich neštíti ani B. Obama, ktorý v kancelárii nacvičuje techniku hodu basketbalovej lopty alebo robí pred zrkadlom smiešne grimasy.

Okrem toho si stihne vyskúšať nový outfit, kresliť skice manželky, zhotovovať si autoportréty smartfónom na tyčke a dokonca – nadávať na Obamu. Lebo v Amerike môže Obama aj za to, že sa vám kúpená sušienka nevojde do pohára s mliekom.

Príspevok od BuzzFeed Video.

Prezident však v spote neúčinkuje bezúčelne, video je načasovanou kampaňou k prihlasovaniu zdravotného poistenia, ktoré je v USA po zdravotníckej reforme práve z dielne B. Obamu povinné. Američania majú čas do 15. februára zaplatiť si poistenie, inak im hrozí pokuta.

Blížiaci sa konečný termín prezentuje americký prezident vo videu v rámci nácviku reči pred zrkadlom, kde sa snaží zlepšiť precíznosť výslovnosti pri slove „február“. Divákov posiela na príslušný web, kde môžu ročné poistenie uzavrieť do konca aktuálneho týždňa.

Ako pripomína Adweek, americkému prezidentovi nie je vystupovanie v online videách a na sociálnych médiách cudzie. Už predtým sa odhodlal na rozhovor v relácii Between Two Ferns na stránke Funny or Die, absolvoval interview s populárnymi tvorcami z YouTubu a podstúpil aj akciu „Pýtajte sa ma, na čo chcete“ na webe Reddit.