Umelá inteligencia (AI) postupne ovplyvňuje celý technologický svet a výnimkou nie je ani spoločnosť Alphabet. Pre svoj vyhľadávač Google chystá novinky, ktoré zmenia štýl zobrazovania výsledkov, informuje portál 9to5google.com.

Nový vizuál aj osobnejší obsah

AI prispeje k oveľa vizuálnejšiemu, zaujímavejšiemu a osobnejšiemu obsahu, ktorý bude prispôsobený používateľom, čo by malo prispieť k vyššej použiteľnosti.

Google potvrdil, že mladí používatelia preferujú najmä obrázky a videá. Podľa viceprezidenta Google Prabhakara Raghavana, až 40 percent mládeže využíva radšej sociálne siete Instagram, alebo Facebook, keď sa chcú dozvedieť informácie o konkrétnej reštaurácii, čomu sa chce Google prispôsobiť.

Organické vyhľadávanie neutrpí

Podľa správy The Wall Street Journal by mal po novom prehliadač zobrazovať aj príspevky zo sociálnych sietí či diskusných fór.

Organickej návštevnosti internetových stránok sa však zmena nedotkne. Google potvrdil, že pri zavádzaní umelej inteligencie bude vo veľkom používať odkazy rovnako, ako to poznáme aj dnes, preto by návštevnosť webov nemala klesnúť. Zatiaľ však nie je jasné, kedy budú zmeny zavedené do praxe.

Ďalšie správy na Mediálne.sk

WA 10 archív New York - Na archívnej snímke z 13. júna 2016 logo platformy LinkedIn amerického gigantu Microsoft, ktorá pomáha firmám pri vyhľadávaní zamestnancov počas obchodovania na newyorskej burze. LinkedIn zruší takmer 1000 pracovných miest, čo predstavuje šesť percent jej globálnej pracovnej sily. Dôvodom je pandémia nového koronavírusu, ktorá má negatívny vplyv na dopyt po jej službách a produktoch. FOTO TASR/AP

FILE - In this Monday, June 13, 2016, file photo, the LinkedIn logo appears
Neprehliadnite

LinkedIn zruší stovky pracovných miest a postupne ukončí prevádzku aplikácie v Číne