1. Narodeninové želania. Listy – pohľadnice – telefonáty – SMS – MMS – e-maily – želania na Wall . Zaželať „všetko najlepšie“ nebolo nikdy efektívnejšie. Facebook na výročie vysťahovania sa z maternice upozorní, krátke želanie sa dá zbúchať za pár sekúnd, potom už len kliknúť na Post... a dovi dopo o rok.
2. Kondolenčné želania. Pogooglite pol minúty a určite nájdete tony srdcervúcich básničiek na sivom podklade s čiernym kvetinovým orámovaním, ktoré môžete zavesiť na wall smútiacej rodiny.
3. Získanie všeobecného rozhľadu. Stačí si likenúť FB stránky pár médií, ktoré o 106 postujú články, naháňajúc kliky. Z nadpisu a podnadpisu sa beztak dozviete všetko podstatné, takže tie štvorodstavcové plachty od brigádnikov netreba ani čítať (ale zas budete vyzerať sčítane, ak rýchlo odscrollujete pod text a kliknete na Like). Ak chcete pôsobiť skutočné múdro, začnite ešte aj diskutovať o obsahu článku na Facebooku – ak to spravíte šikovne, nikto (okrem novinárov, ktorí článok písali) si nevšimne, že ste text vlastne nikdy nevideli.
4. Pozdvihnutie sebavedomia. Natočte našikmo mobil, odfoťte čerstvo navarené tvarohové slíže, pridajte nejaký fancy filter z Instagramu a postnite to na Facebook. Vaše majstrovské dielo získa v priebehu piatich minút desiatky likeov.
5. Likvidácia sebavedomia. Čítali ste práve skvelý článok v New Yorkeri a chcete sa podeliť o zaujímavú myšlienku? Vašu esej zverejnili v odbornom akademickom periodiku a chcete sa tým pochváliť? Nechajte si to láskavo pre seba. Ak to nemá štyri nohy a nerobí to niečo vtipné, nespoliehajte sa, že váš post získa viac ako tri likey. Nikto vás nechápe a vôbec, ste úplne divní.
6. Nový predajný kanál. Robia to Avon Ladies a Gentlemen či predajcovia Tupperware a Herbalifeu, tak to musí fungovať aj na Facebooku – predaj cez vlastnú sieť klientov. Úloha číslo 1: vybudovať sieť. Friendnite si každého, o ktorého ste v živote zakopli, pri troche námahy za pár dní získate stovky kontaktov, len málo ľudí má predsa odvahu odmietnuť Friend request. Potom už len stačí bombardovať vašich facebookových známych neodolateľnými ponukami, úspech sa dostaví, čo nevidieť.
7. Vážna konkurencia pre Google. Neviete, ako spraviť vo Worde také tie riadky s guľôčkou na začiatku? Hľadáte najbližší bankomat? Neviete si spomenúť na názov nejakého filmu? Kašlite na desiatky sekúnd práce s Helpom, neunúvajte sa prácne vyhľadávať odpoveď cez Google. Postnite otázku na Facebook, do večera vám určite niekto odpovie.
8. Nový zdroj obživy pre reklamné agentúry. Bez Facebooku ste ako firma zaspali dobu – čo tam po fungujúcich tradičných médiách. Chce to coolovú digitálnu agentúru, ktorá naprogramuje za drahé prachy facebookovú aplikáciu, ktorá povyhráva ceny reklamnej kreativity. To predsa stojí za tých 10-tisíc likerov, ktorých ste nabalili na uterák s personalizovaným želaním.
9. Nový komunikačný kanál pre PR agentúry. Ako správny PR manažér treba udržiavať vzťahy s novinármi. Friendnite si ich, určite to ocenia. Najradšej majú, ak namiesto mailu či telefonátu im začnete vypisovať cez facebookový chat, je to predsa také osobné a milé.
10. Bez Facebooku to v politike nejde. Už to všetci dávno vedia – bez sociálnych sietí sa politický marketing už nedá dnes robiť, ide o jeden z najdôležitejších komunikačných nástrojov. (Robert Fico – 2-tisíc followerov...)