Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačníky Emma patrili v treťom a štvrtom kvartáli 2022 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI.
Zber dát sa uskutočnil v termíne od 20. júna do 11. decembra na vzorke 4 154 respondentov. TASR o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.
Nový čas si udržiava prvú pozíciu
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 27 percent opýtaných - pri metodike ,,čítal posledné vydanie". Za posledných 14 dní denníky čítalo 56 percent opýtaných.
Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 12 percentami. Nasledujú Pravda a Sme (po šesť percent) a Plus jeden deň (päť percent). Denník Šport má štvorpercentný podiel, Denník N a Hospodárske noviny dosiahli tri percentá.
Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 28 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (päť percent). Štvorpercentnú čítanosť má týždenník Život.
O jedno percento menej obyvateľov SR číta Báječnú ženu, Eurotelevíziu, Nový Čas Nedeľa a Rytmus života, dve percentá si prečíta Nový Čas pre ženy a Slovenku. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla sedem percent a sieť Petit Press MY noviny trojpercentnú čítanosť.
TV max aj Reflex
Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 13 percent vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV max (šesť percent). Nasleduje Relax so štyrmi percentami, Tele plus a 100+1 s dvomi percentami a Žena a život s jedným percentom. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť dve percentá.
Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 43 percent. Najviac (šesť percent) mal časopis Emma, päťpercentnú čítanosť dosiahli mesačníky Zdravie a Evita magazín. So štyrmi percentami nasledujú Záhradkár, Doma v záhrade, Futbal magazín a Autožurnál.
Najpočúvanejšie je stále Rádio Expres
Celková počúvanosť rádií v parametri ,,počúval včera" predstavovala 50 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 percentami, nasledujú Rádio Slovensko (14 percent) a Fun rádio (desať percent). Rádio Európa 2 dosiahlo osempercentnú počúvanosť, Rádio Vlna sedem percent, Rádio Melody si zaplo šesť percent. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (päť percent).
Celková počúvanosť rádií v parametri ,,počúval posledný týždeň" dosiahla hodnotu 93 percent. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (40 percent), nasledujú Fun rádio (27 percent) a Rádio Slovensko (26 percent). Dvadsaťdva percent počúvalo aspoň raz týždenne Rádio Európa 2, nasledujú Rádio Vlna (21 percent) a Rádio Melody (14 percent). Sedmičku uzatvára opäť Rádio Regina s desiatimi percentami.
Markíza pred Jojkou
Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 74 percent, čo predstavuje viac ako tri milióny divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 34 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 27 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 24-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel - TV Markíza (28 percent), TV Joj (16 percent), Jednotka RTVS (14 percent).