Petit Press kúpil najtradičnejší krížovkársky časopis Lišiak. Dnes vyšiel ako príloha Sme

Tradičný krížovkársky mesačník Lišiak má nového vydavateľa. Decembrové číslo dnes vyšlo ako bezplatná príloha denníka Sme vydavateľstva Petit Press. Titul ostáva aj vo voľnom predaji - vo väčšom formáte a za nižšiu cenu.  

"Vydavateľstvo Petit Press získalo Lišiaka od predchádzajúceho vydavateľa s cieľom ponúkať čitateľom Sme tento typ obsahu vo veľmi tradičnom titule," povedal pre Mediálne.sk člen predstavenstva Petit Pressu Peter Mačinga. O inzertnom potenciáli titulu konkrétnejšie hovoriť nechcel. "Inzercia nebola prioritným dôvodom akvizície," vysvetlil. Na zadnej stane obálky decembrového čísla inzeruje Prvá stavebná sporiteľňa. 

Petit Press kúpil najtradičnejší krížovkársky časopis Lišiak. Dnes vyšiel ako príloha Sme

Cena Lišiaka vo voľnom predaji klesla z 0,66 na 0,60 eura za 32 čiernobielych novinových strán s červenou a modrou doplnkovou farbou. Obálka je vytlačená plnofarebne. Petit Press zväčšil formát časopisu a rozšíril jeho obsah. Na titulnej strane propaguje švédske krížovky, sudoku, maľované krížovky, latovky, rébusy, kriskrosy, sieťovky, hrebeňovky, kruhovky a osemsmerovky. Periodicita ostáva mesačná, ročná cena pre predplatiteľov bola stanovená na 3,60 eura. Lišiak doposiaľ vychádzal v náklade 50-tisíc výtlačkov.   

Obsah časopisu budú podľa Mačingu naďalej tvoriť poprední slovenskí autori krížoviek a rébusov. Jeho projektovou manažérkou a supervízorkou je Alena Greksová, ktorá spoločne so samotným Lišiakom prišla z predchádzajúceho vydavateľstva Tiger Publishing. To postupne utlmuje svoju činnosť, v ostatnom čase vycúvalo z projektu názorového portálu JeToTak.sk, zrušilo ženský mesačník Ego aj internetového pohrobka po tínedžerskom časopise MaxiSuper. Do portfólia vydavateľstva patril ešte motoristický mesačník GoldCar.

Petit Press Lišiaka propaguje ako "najtradičnejší krížovkársky časopis", vychádza od roku 1964 a práve uzatvára svoj 46. ročník. Do roku 2007 ho vydávalo vydavateľstvo M-Média, pred novembrom 1989 mal na trhu monopolné postavenie. Dnes v tomto segmente pôsobí veľké množstvo najmä menších vydavateľov a titulov. Krížovkárskym časopisom sa darí - Nový Čas Krížovky je dlhdobo najpredávanejším auditovaným mesačníkom.

Nový vydavateľ bude Lišiaka propagovať štandardnými marketingovými nástrojmi. "Počítame s podporou stánkového predaja i s propagáciou vkladania do dennika Sme," uzavrel Peter Mačinga.